گردشگری و توریسم

یک عضو کادر درمان در اهواز: خدمت داوطلبانه به مردم را افتخار می‌دانم

رحمان روان‌پرست روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه همچنان مهمترین توصیه کادر درمان به شهروندان در خانه ماندن است، افزود: این روزها که در استان خوزستان و کلانشهر اهواز شاهد افزایش آمار افراد مبتلایان هستیم، خیلی مهم است که مردم به توصیه‌های بهداشتی بیش از همیشه توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید بیماری کرونا را ساده دانست، ادامه‌داد: گر بخواهم عامیانه‌تر صحبت کنم باید گفت که این ویروس به هیچ عنوان شوخی بردار نیست.

روان‌پرست گفت: استفاده از ماسک یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همگان باید به آن توجه کنند.

این عضو کادر درمان خوزستان افزود: امروز سبک زندگی با وجود شیوع بیماری کرونا تغییر یافته و حتما لازم است که مردم با حساسیت بیشتری اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوط به فاصله‌گذاری را رعایت کنند.

وی اضافه‌کرد: رعایت نکردن الزامات مربوط به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده تا تعداد مبتلایان در خوزستان افزایش یابد و همین موضوع زمینه‌ساز بروز وضعیت قرمز در استان شده است.

روان‌پرست با بیان اینکه کادر درمان به صورت شبانه‌روز در حال خدمت به مردم است، ادامه داد: از انجام وظیفه‌ای که بر عهده داریم و یا داوطلبانه آن را قبول کرده‌ایم، خسته نمی‌شویم، اما اکنون مقابله با این ویروس همراهی هرچه بیشتر مردم را می‌طلبد.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع این ویروس در خوزستان از شهرستان بهبهان به‌صورت داوطلبانه برای خدمت به هم‌استانی‌های خود به اهواز اعزام شدم، گفت: در این مدت شاهد بودم که برخی از همکاران به‌دلیل ارتباط با برخی افراد بیمار، به این بیماری مبتلا شدند.

روان‌پرست که آخرین زمان حضور خود در جمع خانواده را پیش از اعزام داوطلبانه به اهواز بیان کرد در پاسخ به این سوال که آیا خانواده او مانع ادامه فعالیتش نشده‌اند، افزود:خانواده من در این رابطه مخالفتی نداشته‌اند و حتی مانند خانواده خیلی از همکاران دیگرم، مشوق هم بوده‌اند.

این عضو کادر درمانی استان خوزستان همچنین در پاسخ به این سوال که چه انگیره‌ای باعث شده تا این وظیفه را به صورت داوطلبانه قبول کند، گفت: تلاش در راه حفظ سلامتی همگانی امروز به یک جهاد تبدیل شده که من و همکارانم نیز در این مسیر با دیگر ارکان سلامت کشور همراه شده‌ایم.

وی که دانش آموخته رشته کمک پرستاری است، ادامه داد: با وجود اینکه به دلیل شرایط به‌وجود آمده در کشور ، می‌توانستم در دیگر زمینه‌ها به کادر درمان استان کمک کنم، اما کار نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا را انتخاب کردم تا مستقیم با مردم در ارتباط باشم و بتوانم به حفظ روحیه آنها برای مقابله با این بیماری کمک کنم.

روانپرست افزود: در این شرایط ملت ایران باید همواره در کنار یکدیگر باشند و از اصول بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی پیروی کنند تا کمترین آسیب ممکن متوجه هموطنانمان باشد.

او ادامه داد: امروز ، امر به معروف و نهی از منکر مولفه دیگری را هم به خود گرفته که این مولفه را می‌توان ترویج توصیه‌های بهداشتی و الزام به انجام آنها عنوان کرد.

۱۲ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در افرادی بوده است که بدون بیماری زمینه‌ای بودند و ۸۸ درصد از فوت شدگان حداقل یک تا چهار بیماری زمینه‌ای داشتند.

روند ابتلا به کرونا در خوزستان از اردیبهشت صعودی شده است و تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری در استان به یک سوم آمار کشور رسیده است.