گردشگری و توریسم

ابراز نگرانی پاکستان از خشونت‌های اخیر در کشمیر

وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، نسبت به آنچه را که تشدید رویکرد تهاجمی هند علیه غیرنظامیان در منطقه جامو و کشمیر خواند، عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان تداوم خشونت‌ها علیه مردم کشمیر، قتل‌های فراقضایی، تشدید عملیات‌ نظامی در منطقه به رغم شیوع ویروس کرونا و سرکوب معترضان غیر نظامی را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: ناآرامی‌های روز گذشته در کشمیر درپی کشته شدن یک جنگجوی بومی به دست نیروهای امنیتی هند با اعتراض مسالمت آمیز مردم روبرو شد اما گزارش‌ها حاکی از سرکوب معترضان و تعلیق خدمات اینترنت در سراسر کشمیر است.

دولت پاکستان بار دیگر ادعای هند مبنی بر نفوذ به مرزهای این کشور را رد و نسبت به آنچه که عملیات کاذب علیه پاکستان خواند، هشدار داد و اعلام کرد: جامعه بین الملل باید ضمن توجه به اوضاع فعلی، هند را نسبت به رویکردی که سبب تخریب فضای صلح و ثبات در جنوب آسیا شده، پاسخگو کند.

منابع خبری گزارش دادند: در جریان درگیری شدید روز گذشته نظامیان هندی در کشمیر، یکی از جنگجویان گروه “حزب المجاهدین” به همراه سه مهاجم دیگر کشته شدند. این ماجرا  آتش خشونت‌  و درگیری‌های گسترده معترضان با نیروهای امنیتی در بخش‌های مختلف کشمیر را برافروخت که باعث رخمش شدن بیش از ۳۰ نفر شد.

جدال دیپلماتیک و همچنین درگیری‌های مرزی میان پاکستان و هند به عنوان رقبای سنتی شبه‌قاره این روزها شدت پیدا کرده است. دولت اسلام آباد در پاسخ به اتهام هند اعلام کرده که هرگونه اتهام مبنی بر تلاش برای رخنه و تهاجم به خاک کشور همسایه بی‌اساس بوده و پاکستان بر نقش آفرینی گروه ناظران نظامی سازمان ملل در امور پاکستان و هند (UNMOGIP) تاکید می‌کند.