گردشگری و توریسم

نیروهای یمنی یک پادگان نظامی راهبردی در استان الجوف را آزاد کردند

به گزارش المیادین، نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن، پادگاه «الخنجر» واقع در شهرستان خب و الشعف استان الجوف یمن را از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی آزاد کردند.

بنابر اعلام یک مقام نظامی یمنی، پادگان راهبردی الخنجر واقع در مرز عربستان پس از درگیری‌های شدید با نیروهای منصور هادی و ائتلاف سعودی از اشغال آنها آزاد شد.

در طول هفته‌های اخیر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش یمن با نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی و مزدوران ائتلاف سعودی در استان الجوف رخ داده است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان این درگیری‌ها موفق شدند شهر «الحزم» مرکز استان راهبردی الجوف را به کنترل خود در آورند.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که در صورت سقوط استان‌های مأرب و الجوف به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نیروهای انصارالله، کنترل مهمترین قسمت‌هایی که اکنون در اختیار نیروهای منصور هادی است را به دست خواهند گرفت.

عربستان سعودی همراه با امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.