گردشگری و توریسم

قم نسبت به سایر استان‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارد

بهرام سرمست شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری افزود: قم به لحاظ ماموریت‌های انقلابی، فرهنگی و اجتماعی که بین استان‌های دیگر برعهده دارد ، خاستگاه انقلاب است؛ بنابراین مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقامات کشوری می‌باشد. 

وی در بخش دیگر سخنان خود، تاکید کرد: قم علاوه بر مهاجرپذیر بودن، تعداد اتباع خارجی آن نیز به لحاظ نسبت جمعیتی بالاست که بالای ۲۰۰ هزار تن اتباع افغان داریم.

وی افزود: همچنین قم، استانی زائرپذیر است و به لحاظ زیارتی، زائرانی کم‌بضاعت و گذری دارد که ماندگاری زائران را نیز نداریم تا آورده‌ای از نظر گردشگری و خدماتی داشته باشند و بیشتر استان باید سرویس بدهد.

سرمست خاطرنشان کرد:  قم، استانی است که به لحاظ ترانزیتی در نقطه اتصال ۱۷ استان کشور قرار دارد و در این زمینه برای نیروهای امدادی و خدماتی، یک بار اضافی بر این استان تحمیل می‌شود.

وی گفت:‌ قم ، تک شهرستانی می‌باشد و به لحاظ پایه اعتبارات و بودجه تعریف شده نیز از کمبود اعتبارات رنج می‌برد.

سرمست خاطرنشان کرد: شاهد حضور مقامات بلندپایه کشوری در استان هستیم و این امر نیازمند یک توجه ویژه است.

وی بیان کرد: نسبت به پست‌های خالی ارائه شده در این جلسه نیز، نشان می‌دهد که پست‌های بلاتصدی آن سهم بالایی نسبت به استان‌های دیگر دارد.

عادل علیپور مدیرکل امور اقتصادی و امور دارایی قم نیز در این جلسه درباره سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) توضیحاتی را ارائه داد و گفت: ارزش املاک ثبت شده استان در این سامانه بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان است که حدود ۶۵ دستگاه اجرایی اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند.

همچنین سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این جلسه، با اشاره به حضور سالانه ۲۰ میلیون زائر در این استان گفت: لازم است بودجه و نیروی انسانی مورد نیاز ادارات قم با توجه به ویژگی‌های این استان در نظر گرفته شود.

این جلسه با حضور سید صدرالدین صدری نوش‌آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد و تعدادی دیگر از مدیران و کارشناسان به بیان دیدگاه‌ها، نظرها و پیشنهادهای خود در رابطه با موضوع‌های مطرح شده، پرداختند.