گردشگری و توریسم

تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی در استان مرکزی رونمایی شد

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این آیین گفت: مفاخر بزرگترین داشته های این استان هستند که در این منطقه متولد شدند و خدمات بسیاری به کشور و جهان ارایه کرده اند.
« مهدی زندیه وکیلی » با یادآوری نگهداری آثار مفاخر استان مرکزی در موزه مفاخر افزود: موزه مفاخر استان مرکزی می تواند به الگویی در سطح استان برای احیا، حفظ و نگهداری بناهای تاریخی تبدیل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: بسیاری از داشته ها و میراث ما از جنس فرهنگی و معنوی هستند که باید از این داشته ها با ابزار های جدید نگهداری کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: رونمایی از تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی استان با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان انجام شده است.
«علیرضا ایزدی» افزود: تمبر روز جهانی موزه و هفته فرهنگی استان مرکزی پس از تمبر سمنو، تالاب میقان و بیل گردانی محلات چهارمین تمبری است که در این استان رونمایی شده است.
وی ادامه داد: رونمایی از 10 تمبر ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال جاری است.
در پایان این نشست از تعدادی هنرمندان استان مرکزی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و برخی مدیران استانی این استان تقدیر شد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
1955/3075

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


هفته فرهنگي


استان مركزي