گردشگری و توریسم

پژوهشگر اجتماعی: تجاری سازی عامل رونق گردشگری است

حسین صدر ناصری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان سمنان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف مانند طبیعی، تاریخی و معنوی است که تجاری سازی و نمادسازی هر یک از این ظرفیت ها نقش مهم در رونق گردشگری دارد.
وی ادامه داد: شهرستان سمنان دارای ظرفیت های زیادی مانند مسجد جامع، دروازه معروف ارگ، بازار سرپوشیده و نظام تقسیم آب منحصر به فرد است که نمادسازی هر یک از این ظرفیت ها موجب رونق گردشگری و تحقق شعار «تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری» می شود.
به گفته وی، تجاری سازی عامل توسعه گردشگری و جذب گردشگر در استان سمنان است اما معرفی این ظرفیت ها پیش نیاز و مقدمه است.
پژوهشگر و فعال اجتماعی اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان نیازمند سرمایه گذاری در بخش معرفی از طریق رسانه، تبلیغات، پخش بروشور،ساخت کلیپ، تیزر و فیلم کوتاه از ظرفیت های منحصر به فرد استان است.
وی یادآور شد: اگر به نمادسازی و معرفی ظرفیت های استان بیش از پیش پرداخته نشود تعداد گردشگران کاهش می یابد و یا افزایش چشمگیر نخواهد داشت.

** هزینه بالای سفر سدی در برابر رونق گردشگری
پژوهشگر و فعال اجتماعی خاطر نشان کرد: تطابق نیافتن سبد هزینه ای خانوار و هزینه سفر مانع رونق گردشگری است.
وی ابراز داشت: وارد شدن هزینه سفر به سبد خانوارها نقش مهم و موثر در رونق و توسعه گردشگری دارد این در حالیست که اکنون هزینه سفر بالا بوده و همه خانواده ها نمی توانند به دلیل هزینه بالا سفر کرده یا در هتل ها اقامت کنند.
پژوهشگر و فعال اجتماعی اظهار داشت: کاهش هزینه های سفر مانند تعرفه کرایه های وسایل حمل و نقل و کاهش هزینه اقامت در زمان هایی که اوج مسافرت است نقش مهمی در رونق گردشگری دارد.
وی اضافه کرد: کشورهای موفق در صنعت گردشگری از تکنیک ارزان سازی گردشگری در زمان اوج مسافرت ها استفاده می کنند اما در کشور ما در زمان اوج مسافران تعرفه ها افزایش می یابد که این مهم آفت رونق گردشگری است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از یکهزار اثر تاریخی شناسایی شده که تاکنون حدود 700 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، تعدادی از این آثار در بین شهرها و در مسیر تردد مسافران قرار دارد و می تواند بهانه خوبی برای بازدید گردشگران و رونق این حوزه باشد.
در استان سمنان، 60 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
7342/7408

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نمادسازي


سمنان