گردشگری و توریسم

حجاج جهان را قبل و بعد از حج به ایران بیاوریم

علی صدرنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا تاکید کرد: سیاستهای گردشگری ما نه تنها در قبال حج بلکه درمجموع گردشگری زیارتی اشکالاتی دارد و قادر نیستیم با سیاستهای فعلی، ارزآوری مطلوبی از گردشگری زیارتی داشته باشیم.
وی افزود: در شرایط حاضر، گردشگران زیارتی را با اتوبوس از مرز وارد می کنند و با طی مسافت چند ساعته و ایجاد خستگی، مستقیم به مشهد مقدس یا قم می برند و هیچ برنامه ای برای افزایش اقامت آنان و بازدید از شهرها و اماکن دیدنی دیگر برای آنها ندارند.
صدرنیا گفت: از نظر علم گردشگری با توقف بیشتر، تعریف رویدادهای خاص و بازدید از دیگر شهرها در مسیرهای دور و نزدیک، می شود درآمد چند برابری داشت و با اصلاح روند فعلی مانع از هدر رفت ظرفیت کشور در این زمینه شد.
وی تاکید کرد: گردشگران زیارتی در شرایط کنونی اصلا از تور لیدر (راهنماهای حرفه ای) استفاده نمی کنند در حالی که ما آمادگی داریم با آموزش، تربیت و معرفی راهنماهای زیارتی که اصول کار را بلد باشند بهره دو طرفه ای برای منافع گردشگران و کشورمان حاصل کنیم.
رئیس جامعه راهنمایان اضافه کرد: استفاده از راهنماهای حرفه ای علاوه بر بالا بردن امنیت گردشگران و افزایش خدمات رفاهی معرفی شده توسط راهنما موجب معرفی بهتر دیگر اماکن تاریخی و فرهنگی کشور و محل های خرید سوغات به تورها می شود.
صدرنیا یادآور شد: بازار این کار وجود دارد اما هم اکنون در گردشگری همه چیز وسط زمین و هواست و مسئولان امر برای توسعه گردشگری از متخصصان تجربی این کارمشورت نمی گیرند.
فراهنگ**3079** 1055

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


گردشگری زیارتی


حج