گردشگری و توریسم

خانه صنایع دستی سمنان به سود هنرمندان حفظ شد

همایون جورابلو عصر پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: فروش خانه صنایع دستی شریف واقفی سمنان منتفی شده است و هنرمندان صنایع دستی شهر سمنان می توانند در این خانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
وی تاکید کرد: با تلاش اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان و طی نشست با مدیر عامل هیات تسویه صنایع دستی، موضوع فروش خانه صنایع دستی سمنان منتفی شد.
وی گفت: بر اساس تفاهم انجام شده، این خانه در اختیار هنرمندان صنایع دستی برای ادامه فعالیت و تولید آثار فاخر صنایع دستی قرار می‌گیرد.
جورابلو با اشاره به برنامه های این اداره کل برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی، افزود: بر اساس تفاهم با یک شرکت استارتاپ در حوزه صنایع دستی، صنایع دستی استان در یک هفته و به مبلغ پنج میلیارد ریال به فروش رفت و این روند تداوم دارد.
وی با بیان اینکه زمینه عرضه و فروش صنایع دستی استان سمنان در وزارتخانه ها و مراکز پر بازدید تهران نیز فراهم شده است، گفت: فضاهای پر رفت و آمد، به عنوان هدف جدید نمایشگاههای صنایع دستی استان سمنان در نظر گرفته شده اند.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: سمنان دارای بیش از چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی است و این هنرمندان در 52 رشته صنایع دستی فعالیت دارند.
بیش از 20 هنرمند در رشته های مختلف در خانه هنرمندان صنایع دستی سمنان در بلوار شریف واقفی مشغول به فعالیت هستند، پیش از این نیز با تلاش این اداره کل، هنرمندان صنایع دستی در خانه تاریخی تدین این شهر امکان ادامه فعالیت یافتند.
6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


صنايع دستي


سمنان