رپرتاژ خبری

فینانس مرکزی؛ هشتمین مرکز مالی تجاری دنیا در استانبول

در این مطلب قصد داریم درباره یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری استانبول صحبت کنیم که قرار است به قلب اقتصادی منطقه تبدیل شود؛ پروژه Istanbul Finans Merkezi (IFC) یا مرکز تجاری و مالی استانبول. این پروژه هشتمین مرکز مالی تجاری دنیاست که با هدف ایجاد یک اکوسیستم مؤثر و یکپارچه برای بازارهای بین المللی مالی در استانبول راه اندازی شده ‌است.

فینانس شهیر قرار است در کوتاه مدت به یک مرکز مالی منطقه‌ای و در میان مدت به یک مرکز جهانی در سطح برج وال استریت آمریکا تبدیل شود. اگر تمایل دارید با این پروژه ارزنده بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به‌ طور مفصل درباره مرکز مالی استانبول یا برج تجاری فینانس شهیر آشنا خواهیم شد.

 

درباره مرکز مالی استانبول (IFC)

یکی از استراتژیک‌ترین پروژه‌های ترکیه، مرکز مالی استانبول است که در بخش آسیایی استانبول و منطقه عمرانیه احداث شده ‌است. عمرانیه از شمال با چکمه کوی و بیکوز، از جنوب با آتاشهیر، از غرب با اسکودار و از شرق با سنجاق تپه هم ‌جوار است. پروژه فینانس شهیر درست در مجاورت مجتمع‌های مسکونی لوکس و مدرن شرکت سینپاش قرار دارد. قیمت خانه در ترکیه و منطقه عمرانیه با راه اندازی این مرکز که به قلب اقتصادی منطقه تبدیل خواهد شود، رشد قابل توجهی خواهد داشت.

در شرایطی که تعادل اقتصادی جهان در حال تغییر است، فینانس شهیر ترکیه را به یکی از کاندیداهای اصلی تبدیل شدن به برجسته‌ترین مراکز جدید مالی و پولی دنیا تبدیل خواهد کرد. این مرکز قصد دارد برای مؤسسات مالی و غیرمالی داخلی و خارجی یک اکوسیستم مالی قدرتمند در سطح استانداردهای جهانی فراهم کند که به اقتصاد ترکیه کمک کند.

مرکز مالی استانبول (IFC) با قرار گرفتن در محل اتصال تمدن‌ها، بانک‌های بخش دولتی و خصوصی، شرکت‌های سبد گردانی، کارگزاری‌ها، شرکت‌های بیمه، مراکز خدمات حرفه‌ای مؤسسات مالی ملی و بین المللی را در کنار منابع انسانی پویا گرد هم می‌آورد. این مرکز با مشارکت در چارچوب وظایفی که از سمت دفتر مالی ریاست جمهوری موظف به انجام آنهاست، یکی از مراکز مالی پیشرو و به‌ سرعت در حال رشد جهان خواهد بود.

معماری پروژه

IFC در زمینی به مساحت 3.4 میلیون مترمربع احداث شده ‌است. 1.4 میلیون متر مربع فضا به بخش اداری تخصیص داده ‌شده ‌است، 30 هزار متر مربع به هتل‌های 5 ستاره، 26 هزار متر مربع به پارکینگ و 100 هزار متر مربع به مرکز خرید. فینانس شهیر مرکزی دارای یک مرکز کنفرانس به ظرفیت 2100 نفر، امکانات رفاهی مختلف با رویکرد مدیریت شهر هوشمند است.

امکانات پروژه

مرکز مالی استانبول قرار است میزبان بیش از 75000 کارمند و بازدید کننده روزانه باشد، به همین دلیل تلاش شده تا کلیه امکانات لازم برای رفاه شرکت‌ها و کارمندان، از وسایل نقلیه شهر هوشمند گرفته تا مدیریت هوشمند شهری را فراهم کند. هدف این مرکز ایجاد محیطی سالم و مجهز برای فعالیت بزرگترین و برجسته‌ترین اعضای بازارهای سرمایه و پول است.

 

سهم مرکز مالی استانبول در اقتصاد ترکیه

پیش بینی می‌شود این پروژه در پایان 15 سال نخست بهره برداری خود 250 میلیارد دلار درامد و 160 میلیارد دلار ارزش افزوده برای اقتصاد ترکیه ایجاد کند. در این پروژه بانک مرکزی، زراعت بانک، هالک بانک، واکیف بانک، BRSA، CMB و مؤسسات موجود در بورس و بیمه حضور دارند.

بیش از 1000 عضو از بخش‌های بانکی، بازار سرمایه، بیمه، مدیریت دارایی و مشاوره در زمین 1.5 میلیون متری قابل اجاره این پروژه فعالیت خواهند کرد و برای حداقل 120 هزار نفر فرصت شغلی فراهم خواهد شد. تخمین زده می‌شود، صادرات خدمات مالی که در حال حاضر 2 میلیارد دلار در سال است، پس از فعالیت مرکز مالی به 16 میلیارد دلار برسد. هدف IFC این است که ظرف 10 سال به یکی از 8 مرکز مالی برتر جهان تبدیل شود.

چه کسانی می‌تواند در مرکز مالی استانبول فعالیت کنند؟

مرکز مالی استانبول (IFM) فضایی حرفه‌ای و مجلل را ارائه می‌دهد. وجه تمایز IFC را با مراکز خرید، سالن کنگره بزرگ، هتل و پارکینگ آن کشف کنید. در مرکز مالی استانبول فرصت حضور و فعالیت برای کلیه اعضای بازارهای سرمایه اعم از بانک‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات کارگزاری فراهم شده ‌است.

به‌ علاوه اینکه شعب مراکز مدیریت منطقه‌ای، شرکت‌های بانکداری دیجیتال، شرکت‌های لیزینگ فاکتورینگ و مالی، مؤسسات فین تک و مدیریت صندوق، شرکت‌های تأمین مالی مشارکتی، شرکت‌های سهام خصوصی، شرکت‌های مدیریت پرتفوی، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های حقوقی و وکالتی و کلیه افرادی که در زمینه مدیریت، مالیات، حقوق و مشاوره فعالیت می‌کنند، هم می‌توانند در فینانس مرکزی حضور فعال داشته‌ باشند.

 

اجاره و خرید واحدهای فینانس مرکزی چگونه است؟

چیزی که مرکز مالی استانبول را خاص می‌کند، موقعیت مکانی آن و فرصت‌های بی پایانی است که برای سرمایه ‌گذاران وجود دارد. آماده سازی زیرساخت‌های قانونی مرکز مالی استانبول و ایجاد اکوسیستمی که بتواند استانبول را به یک مرکز مالی جهانی تبدیل کند، توسط دفتر امور مالی ریاست جمهوری هماهنگ می‌شود. مؤسسه TVF İFM AŞ که توسط صندوق ثروت ترکیه تأسیس ‌شده، مسئولیت مناطق قابل اجاره و مدیریت تسهیلات در مرکز مالی استانبول را برای 20 سال اول بر عهده خواهد داشت.

ولی علاقه‌ مندان به سرمایه گذاری ملکی در این پروژه و خرید واحدهای تجاری آن، می‌توانند از طریق املاکی‌های معتبر مستقر در ترکیه برای این کار اقدام کنند. این واحدها هنوز تکمیل نشده‌اند، اما برای بازدید حضوری می‌توانید سفری کوتاه به منطقه عمرانیه داشته باشید.

مهمترین وجه تمایز سرمایه گذاری در مرکز مالی استانبول با خرید املاک معمولی، پتانسیل بالای آن برای رشد قیمت در آینده و کسب درآمد اجاره دلاری از طریق اجاره دادن واحدهای تجاری آن به افراد خارجی است که قصد دارند در این مرکز فعالیت تجاری انجام دهند.

جمع ‌بندی

فینانس شهیر یکی از پروژه‌های فوق العاده ارزنده استانبول برای سرمایه گذاری در منطقه استانبول آسیایی است. برای حضور در این سرمایه گذاری جذاب، می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان هلدینگ هوم ترکی استفاده ‌کنید. هوم ترکی به‌ عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های سرمایه گذاری ملکی در ترکیه، آماده ارائه بهترین خدمات مشاوره و سرمایه گذاری در پروژه Finans şehir استانبول است. فقط کافی است برای شروع به نشانی https://hometurkie.com/ مراجعه کنید.