اماکن دیدنی ایران

محله‌های قدیمی ساری برای رویداد ساری ۲۰۲۲ احیا می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ساری ، جواد طالبی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرداری ساری با اشاره به در پیش بودن رویداد ساری ۲۰۲۲ و میزبانی ساری و مازندران از گردشگران کشورهای عضو اکو افزود : تشکیل شهرداری بافت کهن ساری و انتخاب شهردار بافت کهن از ضروری‌ترین اقدامات مدیریت شهری با نگاه به رویداد مهم ساری ۲۰۲۲ بود که تا کنون برنامه‌هایی را نیز به دنبال داشت.

وی از برنامه‌ریزی برای احیای محله‌های تاریخی ساری تا پیش از سال ۲۰۲۲ خبر داد و افزود : احیای محله‌های قدیمی یکی از مهم ترین ماموریت‌های شهرداری بافت کهن و تاریخی ساری است. بر همین اساس محله‌های قدیمی مانند محله ۱۳پیچ، احیای نوستالژی میدان ساعت و احیای پیاده‌راه خیابان جمهوری اسلامی در مرکز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری ساری در راستای رویداد ۲۰۲۲ است.

شهردار مرکز مازندران از تغییر نام پارک در حال ساخت صفرآباد با توجه به دستور استاندار مبنی بر منطبق شدن پروزه‌های عمرانی ساری با رویداد ساری ۲۰۲۲ خبر داد و گفت : تغییر نام پارک در حال ساخت صفرآباد به عنوان «پارک اکو» نیز در همین راستا انجام شد. عملیات اجرایی این پروژه با جدیت و با استفاده از توان داخلی در حال انجام است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به مراحل پایانی آن برسیم.

طالبی با تأکید بر این که وضعیت کنونی شهر ساری در شأن شهروندان نیست ، تصریح کرد : ساری به تغییر نگاه و دیدگاهی نو در خدمت‌رسانی نیاز دارد ، البته اعتقادی به پرداختن به مسائل گذشته ندارم؛ چون معتقدم مشکلی را حل نمی‌کند. تنها نقطه‌ای که باید در شهرداری به آن متمرکز باشیم تلاش برای افزایش انسجام اداری، احیای جایگاه شهرداری و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم است. شهرداری امروز در دست همه ما امانت است و همه مدیران باید تلاش کنند تا این امانت به خوبی حفظ شود.

این مسئول  با اشاره به ضرورت بازگشت اعتماد شهروندان به شهرداری خاطرنشان کرد: فقط با کار و خدمت نمی‌توان اعتماد مردم را برگرداند. باید بی‌منت کار کنیم. نوع رفتارمان با مردم را تغییر داده و رفتاری در خور شأن شهروندان داشته باشیم. بازگشت اعتماد مردم به شهرداری به نفع همه شهر است.

شهردار ساری با تاکید بر ایجاد انگیزه برای کارکنان در راستای خدمت‌رسانی بهتر و شایسته‌تر به شهروندان، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای نیروی انسانی در شهرداری باید به جای مطرح کردن مبحث تعدیل نیرو درصدد برنامه‌ریزی کاری برای همکاران در حوزه‌های مختلف باشیم تا خدمت‌رسانی به شهروندان مطلوب‌تر شود.

طالبی به اهمیت استفاده بیشتر از ظرفیت درون‌سازمانی برای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی تاکید کرد و گفت: با همکاری سازمان‌های عمران، پسماند، فضای سبز و نیز استفاده از توان داخلی مجموعه شهرداری ساری کارهای بسیار بزرگی در یک ماه اخیر انجام شده است و به این خودباوری رسیدیم که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت داخلی بهترین کارها را انجام دهیم.

وی با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد که کارکنان شهرداری در عین حال که برای پرشور کردن فضای انتخابات اقدامات عمومی و خدماتی را باید جدی بگیرند، به هیچ عنوان نباید از امکانات شهرداری و میز و قلم خود در مسیر معرفی کاندیدای خاص استفاده کنند.