اماکن دیدنی ایران

حمل و نقل عمومی در آلمان به چه شکل است؟


قاصدک 24

آلمان سیستم حمل و نقل بسیار کارآمدی دارد که شامل قطارهای سریع السیر، سیستم های مدرن مترو شهری، اتوبوس های تمیز، تراموا و تاکسی های مجوز دار است.

علاوه بر این فرصت های زیادی برای استفاده از دوچرخه هم وجود دارد هزینه حمل و نقل عمومی در آلمان، به خصوص وقتی با اکثر کشورهای شمال و غرب اروپا مقایسه می شود، نسبتاً پایین است. اگر زبان انگلیسی بلد نیستید لازم است قبل از استفاده از این سیستم حمل و نقل کمی بیشتر بدانید.

مطلب امروز ما اطلاعات خوبی درباره هزینه حمل و نقل عمومی در شهرهای مختلف آلمان در اختیارتان می گذارد.

هزینه حمل و نقل عمومی در آلمان

معمولا برای کسانی که داخل شهرها زندگی می کنند و کسانی که به آلمان مهاجرت کرده اند و در خارج از شهرها هستند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انتخاب واضح و آشکاری است. شهرهای بزرگ آلمان سیستم های بسیار کارآمدی دارند که از خدمات تراموا، قطارهای سریع السیر و اتوبوس استفاده می کنند. متروهای داخل شهری در آلمان  U-Bahn (سیستم قطار زیرزمینی) نامیده می شود و به قطارهای رو زمینی که در حومه شهرها حرکت می کنند S-Bahn گفته می شود.

قطارهای منطقه ای به عنوان RE (regional express) (قطار سریع السیر منطقه ای) و یا RB (regional Bahn) (قطارهای زیرزمینی منطقه ای) شناخته می شوند. قطارهای بین شهری نیز IRE (interregio-express) یا ICE (intercity express) نامیده می شوند.

آیا حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان است؟

با اینکه دولت آلمان از حمل و نقل عمومی به عنوان راهی برای کمک به مبارزه با آلودگی هوا استفاده می کند؛ اما در حال حاضر استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان رایگان نیست. با این وجود یارانه زیادی به بخش حمل و نقل اختصاص داده می شود و هزینه های U-Bahn ، S-Bahn ، تراموا و اتوبوس در شهرهای بزرگ آلمان در مقایسه با لندن، پاریس و زوریخ بسیار ارزانتر است.

برای پایین نگه داشتن هزینه های حمل و نقل عمومی در آلمان تلاش های مداومی انجام می شود. حتی دانشجویان، مسافران عادی و کودکان می توانند با تخفیف بیشتری به سیستم حمل و نقل عمومی این کشور دسترسی پیدا کنند.

هزینه حمل و نقل عمومی در آلمان چقدر است؟

قیمت اتوبوس و مترو در آلمان مقرون به صرفه و همچنین قابل مقایسه با یکدیگر است (مثلا هزینه استفاده از مترو از اتوبوس بیشتر نیست). هزینه بلیط های تک نفره اتوبوس، تراموا یا مترو معمولاً بین 1 تا 2 یورو است. قیمت کارت های سفر ماهانه نیز معمولاً حدود 80 تا 90 یورو است.

هزینه استفاده از قطارهایی که بین شهرهای بزرگ آلمان رفت و آمد می کنند کمی گران تر است. به عنوان مثال قطار برلین به مونیخ، به خصوص اگر برای روز آن را رزرو کنید یا بخواهید صبح زود سفر کنید، گران است. ولی بلیط های آف- پیک (off-peak) را می توانید از قبل با 20 یورو کمتر از هزینه عادی اش برای سفرهای بین شهری تهیه کنید.

هزینه بلیط ماهانه اتوبوس در آلمان چقدر است؟

معمولا ساکنان شهرهای بزرگ ترجیح می دهند کارت سفر ماهانه خریداری کنند خدمات ریلی، اتوبوس و تراموا را پوشش می دهد ( و حتی در شهرهایی مانند برلین خدمات استفاده از کشتی را هم شامل می شود!). هزینه بلیط های ماهانه اتوبوس در برخی از شهرهای بزرگ آلمان به شرح زیر است:

  • مونیخ 66 یورو
  • برلین 81 یورو
  • فرانکفورت 89 یورو
  • هامبورگ 83 یورو
  • کلن 91 یورو