اماکن دیدنی ایران

سفر وزیر میراث فرهنگی به مازندران ناتمام ماند

ایرنا: وزیر میراث فرهنگی عصر دیروز دوشنبه وارد مازندران شد و قرار بود برنامه هایش تا پایان امروز ادامه یابد.

مونسان در بدو ورود به مازندران از مسجد جامع فرح آباد ساری بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت بازسازی و نگهداری این اثر تاریخی دوره صفویه قرار گرفت. وی همچنین در مسیر رسیدن به ساری یک مجموعه سفره خانه سنتی ۲۰۰ نفره را افتتاح کرد.

تحویل گرفتن چهار ساختمان ترمیم و مهیا شده در پارک ولایت ساری برای موزه از شهرداری و افتتاح دبیرخانه شهر خلاق به عنوان یکی از اجزای رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ برنامه های دیگری بود که در نخستین روز سفر مونسان اجرا شد.

با این وصف ، برنامه های اصلی سفر وزیر میراث فرهنگی برای روز دوم در نظر گرفته شده بود که شرکت در جلسه شورای اداری استان ، افتتاح همزمان ۷۸ طرح گردشگری با اشتغال زایی حدود ۲ هزار نفر و بررسی آخرین وضعیت آمادگی مازندران برای پایتختی گردشگری اکو ۲۰۲۲ با عنوان رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ را شامل می شد.

علت بازگشت وزیر میراث فرهنگی و نیمه تمام گذاشتن سفر ۲ روزه اش به مازندران اعلام نشده است با این وصف مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران در گفت و گو با خبر نگار ایرنا دلیل نیمه تمام ماندن سفر وزیر و لغو جلسه شورای اداری را برگزاری جلسه غیر منتظره و اضطراری هیات دولت و لزوم حضور مونسان در آن جلسه عنوان کرد.

عباس مهدوی در پاسخ به برخی گمانه زنی ها در  باره اثرگذاری عدم حضور استاندار در مراسم استقبال وزیر میراث فرهنگی ، با رد این ادعا ، تاکید کرد : دلیل عدم حضور استاندار مازندران در مراسم استقبال از وزیر میراث فرهنگی این بود که حسین زادگان در جلسه استانداران کشور با رئیس جمهوری در زمینه انتخابات حضور داشتند و این موضوع را نیز شخص وزیر در جریان بودند.

وی افزود : از صبح امروز نیز همه شرایط برای برگزاری جلسه شورای اداری فراهم بود و استاندار نیز دردفتر کارش حضور داشت و پس از در جریان قرار گرفتن برگزاری جلسه اضطراری هیات دولت و خداحافظی وزیر با استاندار ، لغو جلسه شورای اداری به مدعوین اعلام شد.