اماکن دیدنی ایران

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین


قاصدک 24

دریافت ویزای تحصیلی کانادا.

برای تحصیل در کانادا شما باید ابتدا مجوز تحصیل یا همان ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.
این ویزا برای دوره های تحصیلی بلند مدت است و اگر در دوره ایی شرکت می کنید که کمتر از 6 ماه است نیازی به ویزای تحصیلی کانادا ندارید. در صورتی که ویزای تحصیلی دریافت کردید اما بیش از آنچه تعیین کرده بودید قصد تحصیل داشتید می توانید از داخل کانادا درخواست تمدید ویزا دهید.
دانشجویانی که در دانشگاه های کانادا ثبت نام کرده اند می توانند به کمک همین ویزای تحصیلی و همزمان با تحصیل در کانادا به صورت پاره وقت نیز به اشتغال های دانشجویی در کانادا مشغول شوند. دانشجویان می توانند این شغل را در دانشگاه یا خارج از محیط دانشگاه داشته باشند همچنین آنها می توانند بعد از فارغ التحصیلی درخواست کار در کانادا را نیز بدهند.

برای دریافت ویزای کانادا افراد می توانند به صورت آنلاین از طریق وبسایت  https://www.canada.ca/en/services/immigration-citizenship.html اقدام کنند. برای ارسال این درخواست به کارت اعتباری و ایجاد کپی الکترونیکی از اسناد (استفاده از دوربین یا اسکنر) نیاز است. باتوجه به شرایط و کشوری که فرد دارد به اسناد و مدارک خاصی نیاز است که به همین دلیل برای مهاجرت به کانادا لازم است با یک وکیل مهاجرت به کانادا مشورت شود تا بتوان این مراحل را به درستی و با کمترین زمان سپری کرد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

  1.  در صورتی که دانشجو هستید باید یک نامه پذیرش از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید دریافت کنید. دانشجویانی که قصد تحصیل در کبک را دارند باید از دولت کبک برای دریافت گواهی معروف به CAQ اقدام کنند؛ این مورد باید قبل از درخواست ویزای تحصیلی ارسال شود.
  2.  مرحله بعد دریافت بسته درخواست ویزای تحصیلی است که این بسته را با مراجعه به وبسایت CIC می توانید دریافت کنید.
  3.  برای دریافت بسته درخواستی شما باید ابتدا به چند سوال که در مورد خودتان است پاسخ دهید. این سوالات تعیین می کنند که آیا شما واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی هستید یا خیر و اینکه اگر واجد شرایط هستید به چه مدارکی نیاز دارید.
  4.  اگر واجد شرایط باشید یک کد برای شما ارسال می شود که این کد به مدت 60 روز اعتبار خواهد داشت. شما برای ارائه درخواست به صورت آنلاین به این کد نیاز دارید. صفحه ایی که در آن کد چاپ شده است را چاپ کنید؛ در این صفحه مبلغ تخمینی شهریه، اسناد مورد نیاز و راهنمایی هایی برای مراحل بعدی نوشته شده است.
  5.  زمانی که آماده ارسال درخواست بودید یک حساب در MYCIC ایجاد کنید و سپس کدی که در مرحله قبل گفته شده بود را وارد کنید. سپس اسنادی که مورد نیاز است برای شما نمایش داده می شود و شما می توانید اسناد را در این سایت بارگذاری کنید که برای این مورد نیاز به اسکنر دارید.
  6.  زمانی که فرم ها را تکمیل کردید و هزینه ها را نیز پرداخت کردید می توانید درخواست خود را به CIC ارسال کنید.

مراحل احتمالی در اخذ ویزای تحصیلی در کانادا

برخی از موارد و شرایط ممکن است برای فرد متقاضی ویزای تحصیلی کانادا اعمال شود؛ این مراحل عبارتند از:

  •  ممکن است افراد نیاز به ارائه بیومتریک عکس و اثر انگشت داشته باشند.
  •  برخی از افراد ممکن است نیاز به معاینه پزشکی و بررسی پلیس داشته باشند. در صورتی که فرد سابقه کیفری داشته باشد اجازه دریافت ویزای تحصیلی ندارد.
  •  افراد باید اثبات کنند پاسپورت معتبری دارند که بعد از اتمام دوره آموزشی می توانند به کشور خود باز گردند.
  •  اثبات تکمن مالی که حداقل 10.000 دلار کانادا است همچنین باید هزینه برای بازگشت به کشور خود و شهریه نیز داشته باشید. برای اثبات تمکن مالی می توانید ارائه پرینت بانکی، ارز قابل تبدیل، اثبات پرداخت شهریه و هزینه اقامت را داشته باشید.

مراحل پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا

زمانی که ویزای تحصیلی شما صادر شد، شما یک معرفی نامه  POE دریافت می کنید. مهم است که شما این مدارک را با پاسپورت خود در زمان ورود به همراه داشته باشید. این مدارک را به همراه مدارک مالی و نامه پذیرش خود باید به آژانس خدمات مرزی CBSA کانادا ارائه دهید سپس اجازه ورود و تحصیل به کانادا را دریافت می کنید.

کار دانشجویی در زمان تحصیل در کاناد

در صورتی که دانشجو باشید و بخواهید در زمان آزاد خود به شغلی مشغول شوید می توانید به صورت پاره وقت در کارهای دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته (این زمان باتوجه به مقطع تحصیلی متفاوت است) بدون نیاز به ویزای کار مشغول شوید. برای این مورد فرد متقاضی باید شرایطی را داشته باشد؛ این شرایط عبارتند از:

• داشتن ویزای تحصیلی

• فرد باید دانشجو باشد ( یعنی در یکی از مقاطع کاردانی یا کارشناسی یا… مشغول به تحصیل باشد)

• دریافت شماره بیمه اجتماعی SIN

نکته: دقت داشته باشید که ویزای تحصیل 90 روز پس از اتمام دوره فارغ التحصیلی اعتبار دارد و فرد با کمک ویزای کار کانادا پس از آن می تواند در کانادا مانده و مشغول به کار شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

این مدارک ممکن است برای همه نیاز نباشد همچنین ممکن است مدارکی دیگر باتوجه به شرایط فرد از وی خواسته شود؛ در کنار تهیه این مدارک حتما با یک وکیل مهاجرت به کانادا مشورت کنید تا تمامی مدارک مورد نیاز را به شما اطلاع دهد.

• مدارک شناسایی فرد متقاضی
• ویزای تحصیلی کانادا
• معادلسازی آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
• مدارک مالی برای اثبات تمکن مالی
• تکمیل فرم های اطلاعات فردی

کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

دانشگاه های کانادا شهریه های مختلفی دارند و این شهریه ها به مواردی مانند رشته تحصیلی فرد و مقطع تحصیلی وی بستگی دارد. طبق آخرین گزارشات هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی 7.6 درصد افزایش داشته است اما اگر شهروند کانادا باشید این هزینه 5.3 درصد کاهش یافته است. قطعا شما باید هزینه های اقامت در کانادا را بشناسید و بر آن ها آگاه باشید تا بتوانید زندگی راحت تر و بهتری را داشته باشید.

شهریه مقطع کارشناسی در کانادا

طبق آخرین بررسی ها شهریه دانشجویان بین الملل در مقطع کارشناسی به صورت میانگین 29714 دلار بوده که البته این مبلغ در رشته های مختلف متفاوت است و در دوره های علوم انسانی به طور متوسط 5542 دلار است که جز کمترین شهریه ها است اما این در حالی است که شهریه رشته های مهندسی و پزشکی از رشته های انسانی کمتر است. به طور متوسط برای دندانپزشکی 16446 دلار و برای پزشکی 14162 دلار است.
برای مشورت با وکیل مهاجرت به کانادا و سپری کردن مراحل مهاجرتی می توانید از طریق موسسه ویزا 724 اقدام کنید.