گردشگری و توریسم

عملیات پاکسازی آلاینده‌های نفتی در بخش میانکوه در حال انجام است

امامداد شهبازی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عوامل اجرایی به وسیله ۹ دستگاه کامیون نفت‌کش در حال پاکسازی منطقه هستند.

وی ادامه داد: حجم نفت به حدی است که پاکسازی منطقه چندین روز به طول می‌انجامد و شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات ایران قول داده است که این اقدام با سرعت بیشتری انجام گیرد.

شهبازی از ترمیم لوله نفت حادثه‌دیده نیز خبر داد و گفت: از روز سه شنبه نفت در این لوله جریان پیدا کرده است و تاکنون مشکلی در خصوص نشت نفت گزارش نشده است.

بخشدار میانکوه خاطر نشان کرد: دود ناشی از آتش‌سوزی‌های ناشی از نفت نشت یافته در منطقه نیز برطرف شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

شهبازی با بیان اینکه آرامش در منطقه برقرار شده است، افزود: خدمات‌رسانی به مردم در حوزه آب، برق و گاز در حالت عادی و شرایط تحت مدیریت و کنترل است.

به گزارش ایرنا، نشت نفت در منطقه سرخون شهرستان میانکوه در ۲ دهه گذشته برای چهارمین بار در روز یکشنبه (۲۳ آذر) بر اثر شکستگی خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل رخ داد.

این حادثه منجر به ورود نفت به رودخانه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده، دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی یک روز پس از این حادثه به طور کامل مهار شد.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، سال‌هاست که مردم منطقه میانکوه به ویژه شهر سرخون وروستاهای اطراف آن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.