گردشگری و توریسم

مرکز بیرجند شناسی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند در این آیین که با حضور جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان خراسان جنوبی برگزار شد گفت: با توجه به شمول جهانی پروفسور گنجی و با بررسی پیشنهادهای مختلف در شورای شهر، مرکز بیرجند شناسی با این عنوان به نتیجه رسید.

ابراهیم تقی زاده افزود: پدران علم و مفاخر خراسان جنوبی معرف این استان هستند اما باید بیشتر در حوزه‌های مختلف به جایگاه آنها پرداخته شود.

وی ادامه داد: اساس نامه‌ای تدوین خواهد شد و به شورای اسلامی خواهد آمد که مرکب از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خواهد بود که آنچه می‌خواهد در این مرکز انجام شود نظام‌مند و معرف مفاخر و مشاهیر استان و شهرستان باشد.

تقی زاده تصریح کرد: در ارتباط با معرفی استان در حوزه‌های مختلف اعتباراتی در کمیسیون بودجه شورای شهر در نظر گرفته می‌شود تا از شخصیت‌ها و افرادی که کار علمی و تحقیقی انجام می‌دهند حمایت شود.

وی یادآور شد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر در جلسات مختلف مشاهیر و مفاخر استان را شناسایی و معرفی کردند که امیدواریم با جمع‌بندی که به وجود می‌آید به جهت ساخت تندیس آنها اقدام شود.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند در ادامه اظهار داشت: این مرکز در بخش‌های مختلف موسیقی، خطاطی، عکاسی و نقاشی آماده به‌کار است و امید می‌رود با اقدامات پیش رو در حوزه‌های مختلف دیگر هم فعال شود.

در ادامه این آیین از اطلس جغرافیایی بیرجند با تلاش شهرداری بیرجند و کتاب شوکت شرق به نوشته محمد امین ناصح رونمایی شد.