گردشگری و توریسم

نخست وزیر کویت تامین امنیت خلیج فارس را مسئولیت همگانی دانست

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره ، نخست وزیر کویت که در افتتاح شانزدهمین دوره مجلس شورای این کشور سخن می گفت ،  اظهار داشت که در تامین امنیت خلیج فارس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هم مشارکت خواهند داشت .

وی با اشاره به تنش میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه اختلاف عربستان با قطر اظهار داشت که کشورش از هیچ تلاشی برای حل این تنش فروگذار نخواهد کرد.

نخست وزیر کویت ابراز امیدواری کرد که روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس به زودی به حالت طبیعی بازگردد.

عربستان ، مصر ، امارات و بحرین از ۱۵ خرداد سال ۹۶ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی مرزهای خود را به روی این کشور بستند و روابط با دوحه را نیز قطع کردند.

تحریم کننده ها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما دولت دوحه این شروط را  در تضاد با حق حاکمیت خود دانست و به هیچ یک از آنها عمل نکرد.

شانزدهمین دوره مجلس ملی کویت امروز (سه شنبه) با حضور شیخ نواف الاحمد امیر این کشور افتتاح شد.

شانزدهمین دوره انتخابات مجلس ملی کویت روز شنبه (۱۵ آذر ۹۹) در پنج حوزه انتخابیه برگزار شد و با اعلام رسمی نتایج این انتخابات، ۶۰ درصد ترکیب مجلس ۵۰ نفری کویت تغییر کرد.

شیخ نواف الاحمد الصباح  در تاریخ ۱۸ آذر ماه «صباح الخالد الحمد الصباح» را دوباره به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب و او را مامور تشکیل کابینه جدید کویت کرد.

امیر کویت  دیروز ( دوشنبه ) هم با صدور فرمانی کابینه این کشور را معرفی کرد.

 در مراسم امروز، اعضای کابینه جدید کویت به ریاست صباح الخالد الصباح، نخست وزیر این کشور در حضور نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت سوگند یاد کردند.

? در دولت جدید از مجموع ۱۶ وزیر، ۱۰ وزیر جدید وجود دارد که یکی از آنها زن می‌باشد.