گردشگری و توریسم

گانتس: نتانیاهو درصورت برگزاری انتخابات جدید دیگر نخست‌وزیر نخواهد بود

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، گانتس گفت: اگر انتخابات چهارم برگزار شود، من می دانم که نتانیاهو دیگر نخست وزیر اسرائیل نخواهد بود و او نیز باید این را بداند.

وی افزود: ما از خواست خود برای خدمت به شهروندان اسرائیل در یک دولت فعال دست بر نداشته‌ایم، اما من و همکارانم از دروغ خسته شده‌ایم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تأکید کرد، آن ها تعهداتی که به شهروندان اسرائیلی کردند، باید انجام دهند یعنی “تصویب بودجه دولت”.

رییس حزب آبی – سفید رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این تعهدات تنها راه برای نتانیاهو است تا ثابت کند که اسرائیلی ها گروگان پرونده‌های قضایی او نشدند.

گانتس پیش تر نیز با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت که تقریبا مطمئن است که به زودی انتخابات چهارم پارلمانی برگزار خواهد شد.

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی پیش تر با اکثریت آرا به کلیات طرح انحلال خود رای داد. بدین ترتیب این رژیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می شود.

طبق قانون اسرائیل درصورت انحلال پارلمان، انتخاب زودهنگام پارلمان طی ۹۰ روز برگزار می شود.

درصورت انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات، به احتمال زیاد انتخابات در مارس ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

اختلاف اصلی حزب آبی – سفید و لیکود به عنوان احزابی که بیشترین شمار نمایندگان در کابینه ائتلافی را دارند، تصویب بودجه است، حزب تحت رهبری نتانیاهو بر این باور است که بودجه باید یکسال تصویب شود، اما حزب تحت رهبری گانتس بر این باور است که لایحه بودجه می بایست ۲ ساله و مطابق با توافق کابینه انجام گیرد.