گردشگری و توریسم

نخستین جشنواره سرود سردار سلیمانی برگزار می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، دبیر نخستین جشنواره سرود شهید سردار سلیمانی با اعلام این خبر افزود: با توجه به فرارسیدن اولین سالگرد شهادت مظلومانه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی اولین جشنواره سرود برای گروه سنی نوجوان با محوریت سردار سلیمانی در سطح استان تهران برگزار می‌شود.
روح الله عبدالهی از برگزاری جشنواره در دو بخش صوتی و نماهنگ خبر داد و گفت: آثار منتخب ضمن پخش از صدا وسیما در قالب یک آلبوم جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و آثار برگزیده قدردانی خواهند شد.
دبیر جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» در خصوص اهداف جشنواره گفت: شناخت و حمایت از استعدادهای موجود در حوزه سرود، ایجاد ارتباط پویا با ظرفیت‌های سرود در استان، ایجاد تعامل برای به اشتراک گذاشتن تجارب و توانمندی‌ها، نمایش سنجش توانایی گروه‌های سرود ، استفاده خبری و تبلیغاتی از فضای جشنواره در راستای انعکاس شهادت سردار سلیمانی، اتصال حلقه جشنواره به عنوان یک ابزار بروز استعدادهای حوزه سرود، افزایش توجه جامعه به سرود و حمایت از این هنر، تقویت روحیه همدلی بین گروه‌های سرود، معرفی آثار برجسته در حوزه سرود و تجلیل و تقدیر از آثار برتر سرود و انتشار آن از جمله اهداف جشنواره است.

به گزارش ایرنا، صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار سلیمانی توسط آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت.