گردشگری و توریسم

سفیر ایران: نقش برجسته آمریکا در جنایت علیه مردم یمن مشخص است

به گزار ایرنا، حسن ایرلو سه‌شنبه شب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: نقش کلیدی آمریکا در جنایت علیه مردم منطقه، به خصوص یمنی‌ها مشخص است.

وی در ادامه نوشت: اتفاقاتی که با محاصره و تجاوز به مردم یمن توسط رژیم سعودی رخ می‌دهد، صرفا اجرای سیاست‌های آمریکایی صهیونیستی و انجام اوامر آنها در جنگ با مردم یمن است.

پیش‌تر محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در توییتی نوشته بود: آمریکا برای اینکه چرخ کارخانه‌های اسلحه‌سازی خود بچرخد، مردم یمن را قتل عام کرد.

وی نوشت: آمریکا به منظور تحقق وعده‌های انتخاباتی برای کاهش بیکاری، پرداخت بدهی‌ها در ازای دریافت پول از کشورهای حوزه خلیج (فارس) و اجرای نقشه‌های اسرائیل، مردم یمن را کشت.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن، بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.