گردشگری و توریسم

هیات دولت پرداخت خسارت آب‌گرفتگی اخیر خوزستان را بررسی می‌کند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات به وجود آمده بارندگی اخیر در محل استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با بررسی های صورت گرفته مقرر شد مدیریت ارشد استان با اعتبارات و اختیاراتی که دارد نسبت به اجرای پروژه‌های اساسی و کاربردی در زمینه‌های شبکه فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار خوزستان برای اختصاص منابع مالی به‌منظور پرداخت خسارت‌های ناشی از آب‌گرفتگی در شهرستان‌های اهواز و ماهشهر ادامه‌داد: در نشست فردای هیات دولت این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت تصویب بخشی از خسارت های وارد شده به منازل مسکونی و مغازه‌های شهروندان جبران گردد.

 رییس سازمان بازرسی کشور خاطرنشان‌کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، بخشی از این منابع در قالب تسهیلات بلاعوض، تسهیلات کم بهره به منظور احداث تعدادی از منازل، تجهیز و تعمیر واحدها پرداخت خواهد شد.

استاندار خوزستان: فردا نتایج تصمیمات دولت برای پرداخت خسارت‌ها اعلام می‌شود

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پیشنهادات لازم برای جبران خسارت های مربوط به آبگرفتگی های اخیر شهرهای اهواز و ماهشهر به هیئت دولت ارائه شد گفت: بعد از تصویب این پیشنهادات، جزییات به اطلاع عموم شهروندان خواهد رسید.

حجت‌الاسلام درویشیان که از سوی رییس قوه قضاییه ماموریت یافت تا موضوع آبگرفتگی برخی مناطق خوزستان را بررسی و گزارش ارایه کند، روز دوشنبه از برخی مناطق اهواز که در جریان باران شدید اوایل هفته گذشته دچار آبگرفتگی شده بودند دیدن کرد.

شهرهای بندر امام خمینی(ره) ، ماهشهر و اهواز بیشترین خسارت آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران در اوایل هفته گذشته را متحمل شدند.

میزان بارندگی شدید اوایل هفته گذشته در ۲ شهر ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) که حدود ۱۵ کیلومتر از هم فاصله دارند ۱۶۷ میلیمتر گزارش شد.

۲۵ آذر ۱۳۹۸ نیز بر اثر بارندگی شدید بخش‌های وسیعی از کلانشهر اهواز ، کارون و آبادان دچار آبگرفتگی شد و خسارت زیادی به مردم و وسایل خانگی آنان وارد شد.