گردشگری و توریسم

۶۷ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن ایثارگران تامین شد

سعید اوحدی ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهمنامه تخصیص زمین برای مسکن ایثارگران در خراسان رضوی  در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: شمار قطعاتی که امسال در قالب این تفاهمنامه‌های استانی برای ساخت مسکن ایثارگران در نظر گرفته شد، با مجموع زمینهایی که پیش از این به همین منظور اختصاص یافته بود برابری می‌کند. 

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی بر اساس تکلیف قانونی موظف به تامین هزینه‌ آماده‌سازی و فرآوری زمینهای اختصاص یافته به ساخت مسکن برای ایثارگران است. 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به امضای دو فقره تفاهمنامه دیگر با سه موضوع امروز در مشهد اشاره و بیان کرد: پنج هزار قطعه زمین در قالب تفاهمنامه نخست برای ساخت مسکن ایثارگران در خراسان رضوی تامین شد.

وی همچنین به مصوبه هیات دولت در قالب بودجه امسال مبنی بر اختصاص ۵۰ هزار فقره وام مسکن با کارمزد چهار درصد برای ساخت مسکن ایثارگران اشاره و بیان کرد: بر این اساس در قالب بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور تعداد این وامهای ساخت مسکن به ۷۰ هزار فقره افزایش یافته است.

اوحدی گفت: همچنین پیرو منویات مقام معظم رهبری، با انعقاد تفاهمنامه‌ای دیگر تامین سه هزار شغل برای فرزندان ایثارگران و همچنین ساماندهی گلزار شهدا در خراسان رضوی در دستور کار نهادهای ذیربط این استان قرار گرفت.

وی در ادامه به تکلیف دولت بر اساس برنامه ششم توسعه مبنی بر استخدام همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد اشاره و بیان کرد: تاریخ آزمون تخصصی جذب جامعه ایثارگری در راستای اجرای این تکلیف قانونی به زودی اعلام می‌شود.

معاون رییس جمهوری افزود: همچنین مقرر شد با تشکیل یک کارگروه مشترک از دستگاههای ذیرط در استانها با حضور یکی از اعضای جامعه ایثارگری، روند اجرای تفاهمنامه‌های منعقده بطور ماهانه به استانداران گزارش شود تا ضمانتی برای اجرایی شدن آنها بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهادهای متولی استانی باشد.

خراسان رضوی که در دوران دفاع مقدس ۳۰۰ هزار رزمنده را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام کرد ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده سرافراز در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است.

اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۱۴ هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود دارد.