گردشگری و توریسم

ارتفاع برف در خلخال از ۵۰ سانتیمتر فراتر رفت

معروف خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایرنا افزود: بارش برف موجب یخبندان سطح محورهای ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان شده و تردد در راه‌ها نیازمند استفاده از زنجیرچرخ و سایر لوازم ایمنی و گرمازای زمستانی است.

وی اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته با تلاش راهداران این اداره راه‌های ارتباطی خلخال – اسالم،  شاهرود ، هشجین ، فیروزآباد ،گیوی و خلخال – کوثر برفروبی و نمک‌پاشی شده است.

وی گفت: شب گذشته علاوه بر بارش برف سنگین در راه‌های ارتباطی کوهستانی شهرستان کولاک شدید همراه با برودت شدید هوا موجب بروز پدیده یخبندان شد و راهداران علاوه بر برفروبی، اقدام به نمک‌پاشی جاده‌ها کردند.

فرمانده پلیس راه اردبیل – سرچم نیز گفت: سطح راه‌های منطقه جنوب استان اردبیل بویژه جاده‌های منتهی به گیلان برفی و یخی بوده و نیازمند استفاده از زنجیرچرخ برای تردد خودروهای عبوری است.

سرهنگ نجات حمزه افزود: با توجه به ادامه بارش برف و یخبندان جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال – اسالم همراه داشتن زنجیرچرخ و سایر لوازم گرمازای زمستانی به رانندگان عبوری توصیه می‌شود.

وی اظهارداشت: با توجه به بارش برف در تمام راه‌های ارتباطی منطقه جنوب استان و یخبندان سطح جاده در گردنه‌های بلند توجه به توصیه‌های پلیس راه و رعایت موارد مربوط به رانندگی ضرورت دارد.

سرهنگ حمزه گفت: هم‌اکنون غیر از راه ارتباطی خلخال – پونل در استان گیلان که از ابتدای بارش‌های برف برای پیشگیری از حوادث سقوط بهمن مسدود شده، سایر راه‌های ارتباطی منطقه باز بوده و تردد خودروها جریان دارد.