گردشگری و توریسم

۵۰۰ میلیون تومان برای مرمت پل تاریخی کرج پیش بینی شده است

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در حاشیه بازدید علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پل تاریخی خاتون کرج بیان داشت:  قرار است برای مرمت این اثر تاریخی ، اعتبار بیشتری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یابد.

وی با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از هتل پنج ستاره در دست ساخت جاده کرج – چالوس گف : این مجموعه دارای مشکلاتی است که با اهتمام وزارت میراث فرهنگی ، کاستی های آن مرتفع و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

استاندار البرز اظهار داشت:  این استان در بخش بوم گردی و طبیعت گردی دارای ظرفیت های فراوانی است که امیدواریم با رونق بخشی به گردشگری ، گام بلندی برای رونق اقتصادی منطقه به ویژه معیشت روستاییان برداشته شود.

سرمایه گذاران گردشگری از معافیت ویژه برخوردار می شوند

شهبازی گفت :  بخش گردشگری البرز می تواند همانند حوزه های صنعت، کشاورزی  و فناوری رونق پیدا کند که در این زمینه بومگردی ، طبیعت گردی و صنایع مرتبط با آنها شکوفا خواهد شد.

استاندار البرز بیان داشت : طبق مصوبه جدید هیات دولت کسانی که در حوزه گردشگری، ساخت هتل و مکان های اقامتی برای گردشگران داخلی و خارجی سرمایه گذاری کنند از معافیت های ویژه برخوردار می شوند.

شهبازی گفت : وزارت راه و شهرسازی چند عرصه برای سرمایه گذاری در بخش زیر ساخت های گردشگری استان البرز مشخص کرده که در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

پل تاریخی خاتون مربوط به دوران سلجوقی و صفوی به طول ۶۱ متر و عرض هفت متر  واقع در ورودی شرقی شهر کرج عصر روز جمعه ۱۵ آذر ماه جاری بخشی از سقف آن ریزش کرد.