گردشگری و توریسم

استیکرهای ایرانی نیاز به تبلیغ بیشتری دارند

عاطفه گلشاهی نفر اول نخستین جایزه سال «استیکر» سال گذشته، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره تاثیر حضور در این جشنواره ضمن ابراز خرسندی از دریافت جایزه اول این رویداد در سال گذشته گفت: اینکه توانستم به واسطه حضور در نخستین جایزه سال «استیکر» که توسط پیام‌رسان آیگپ برگزار شده بود شرکت کنم و استیکرهایی بر اساس فرهنگ ایرانی طراحی کنم که متناسب با جامعه امروزمان باشد برایم اتفاق خوبی بود. برنده شدن و انتخاب به عنوان نفر اول هم طبیعتا خوشایند و خوشحال‌کننده است.

وی تاکید کرد: استیکری که من طراحی کرده بودم در مجموعه استیکرهای پیام‌رسان آیگپ قرار گرفت، اگر از مقوله طراحی استیکر بیشتر حمایت شود و در سایر پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی که این روزها بنا بر شرایط جامعه بیشتر مورد استفاده مردم است، قرار بگیرد، اتفاق خیلی خوبی است و موجب ایجاد انگیره برای طراحان و هنرمندانی می‌شود که در این حوزه فعالیت می‌کنند یا حتی به این کار علاقه‌مند هستند.

گلشاهی تصریح کرد: من فکر می‌کنم رواج استیکرهای ایرانی نیازمند تبلیغات و حمایت بیشتر است تا این استیکرها که توسط هنرمندان داخلی و بر اساس فرهنگ ما طراحی شده در دسترس مردم قرار بگیرد، به خصوص که این روزها به واسطه شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که در ارتباط‌ها به‌وجود آمده، مردم حضور پررنگ‌تری در فضای مجازی دارند.

وی ضمن بیان اینکه امسال هم قصد دارد استیکری که طراحی کرده در فرصت باقیمانده برای حضور در دومین جایزه سال «استیکر» ارائه کند، تاکید کرد: طراحی استیکر توسط هنرمندان داخلی کار مهمی است اما تبلیغات در این زمینه و ارائه گسترده این آثار به مردم خیلی مهم‌تر است.

دومین جایزه سال «استیکر» به دبیری سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی از مهرماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا  ۲۳ دی‌ماه سال جاری، همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم برگزارمی‌شود، ادامه خواهد داشت.

آخرین مهلت ارسال آثار  برای حضور در دومین دوره جایزه سال «استیکر» ۲۱ آذرماه است.