گردشگری و توریسم

بیش از ۲ هزار قصرشیرینی در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه این تعداد غربالگری ۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده و در خصوص قرنطینه و اجرای مراقبت های بعدی راهنمایی شده اند.

وی اظهار داشت: چهار تیم از شبکه بهداشت و درمان در زمینه آموزش های چهره به چهره به افراد به صورت محله محور فعالیت دارند و همچنین ۲ تیم از ناحیه مقاومت سپاه پاسداران خانواده های نیازمند را شناسایی می کنند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در این طرح هدف آموزش و شناسایی بیمارانی است که باید قرنطینه شوند و توصیه های خود مراقبتی را انجام دهند و همچنین خانواده هایی که مشمول دریافت کمک های مومنانه و معیشتی هستند نیز شناسایی می شوند.

تاتار ادامه داد: با توجه به اجرای محدودیت ها در قصرشیرین کاهش تعداد مبتلا به کووید ۱۹را طی ۲ هفته اخیر داشته ایم اما این به معنای پایان کرونا نیست و حتما مردم همچنان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضرور جلوگیری کنند.

او اضافه کرد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و همچنین جدی گرفتن موازین بهداشتی اصولی است که باید مردم آن را جدی بگیرند.

وی گفت: کرونا در کمین همه افراد است و شب نشینی ها و گردهمایی های خانوادگی کانون ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ است از این رو از مردم می خواهیم با همراهی و همکاری و مشارکت از برپایی چنین مجالسی به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار قصرشیرین افزود: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون ۴۰۳ تن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از مجموع مبتلایان ۱۸ تن فوت کرده اند و هم اکنون ۲ تن در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این مرزها انجام می شود.

محدودیت‌ها در کرمانشاه کماکان ادامه خواهد داشت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تاکید بر ادامه مراقبت‌ها و حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌ها گفت: محدودیت تردد شبانه و عدم ورود خودرو به شهرها کماکان در استان ادامه خواهد داشت.

«حسین خوش اقبال»  روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:براساس آخرین آمار وضعیت شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب نارنجی است.  

به گفته خوش اقبال، در همین حال علاوه بر دالاهو، ثلاث باباجانی با خروج از وضعیت نارنجی در وضعیت زرد قرار گرفته و در مقابل شهرستان سنقروکلیایی کماکان قرمز رنگ است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس از فردا، محدودیت ها و ممنوعیت تردد خودروها در ورودی و خروجی شهرها ادامه خواهد داشت و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی کماکان برقرار خواهد بود.

کرونا جان ۱۱ کرمانشاهی دیگر را گرفت

 رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را ۱۱ نفر شامل چهار نفر شهرستان کرمانشاه، ۲ نفر شهرستان روانسر،  یک نفر شهرستان اسلام آباد غرب،  یک نفر شهرستان سنقر و کلیایی،  یک نفر شهرستان هرسین،  یک نفر شهرستان پاوه و یک نفر شهرستان گیلانغرب اعلام کرد و گفت: مجموع جان باختگان از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان به هزار و ۳۰۵ نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۲۳ مورد بیمار مثبت بستری و ۴۵  بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او همچنین اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار جدید با علایم بیماری کرونا در استان بستری و ۸۳ نفر از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.