گردشگری و توریسم

خرید تجهیزات صنعتی با چک جعلی تا جاسازی مواد در جاروبرقی

به گزارش ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ «جلیل موقوفه ای» روز چهارشنبه گفت: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر جعل چند فقره چک متعلق به مردی ۶۵ در شرق تهران موضوع در دستور کار قرارگاه جلب محکومین و متهمین متواری قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی شاکی پرونده مشخص شد که چهار سال قبل ۹ فقره چک به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال توسط فردی ۶۵ ساله به جهت خرید ۹ دستگاه پرس صنعتی پرداخت شده که هنگام نقد کردن چک توسط فروشنده متوجه جعل چک می شود.

سرهنگ موقوفه ای تصریح کرد: افسران قرارگاه جلب محکومین و متهمین متواری با توجه به صدور دستور جلب و بازداشت فرد خریدار با چک های جعلی دستگیری این مرد ۶۵ ساله را در دستور کار خود قرار می دهند ، با توجه به اینکه این جرم چهار سال قبل به وقوع پیوسته بود سرنخ های اندکی برای دستگیری فردجاعل وجود داشت اما با تلاش شبانه روزی پلیس مخفیگاه جاعل شناسایی و فرد مورد نظر دستگیر شد. 

رییس پلیس پیشگیری پایتخت  عنوان کرد: پس از دستگیری جاعل در بازجوئی های به عمل آمده اقرار کرد به صورت سازمان یافته و با طرح و نقشه قبلی چک ها را جعل کرده است و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

توقیف تاکسی حامل سیگار قاچاق و ناس در خزانه 

فرمانده یگان امداد فاتب گفت: این کالاها به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال توسط واحد های گشت انتظامی یگان امداد فاتب توقیف شد. 

سرهنگ «دلاور القاصی مهر» بیان داشت: واحدهای گشت انتظامی در حال گشت زنی هدفمند در موقعیت چهار راه خزانه به یک دستگاه تاکسی پژو ۴۰۵ که دارای بار غیر مجاز بوده و صندلی عقب خودرو را برداشته بود مظنون شده و جهت بررسی بیشتر با هماهنگی مرکز پیام دستور توقف صادر کردند. 

وی افزود: با متوقف کردن خودرو طی بررسی به عمل آمده بسته های سیگار به تعداد ۹۹۰ پاکت با مارک به همراه ۸۰ کیلوگرم ناس که به صورت حرفه ای در خودرو بارگیری شده بود کشف شد که فاقد برگ مجوز بود.

سرهنگ القاصی مهر تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی کالای کشف شده را ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده و خودرو به همراه کالای مکشوفه  جهت سیر مراحل قانونی تحویل آگاهی شد.

دستگیری سارق سابقه دار خودرو با کشف ۱۰۰ فقره سرقت 

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه دار محتویات داخل خودرو خبر داد و گفت که ۱۰۰ فقره سرقت از او کشف شد. 

سرهنگ کارآگاه «سعید مجیدی» گفت: پرونده ای با موضوع سرقت داخل خودرو به دادخواهی یک شهروند خانم ، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واصل و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت داخل خودرو پلیس آگاهی قرار می گیرد .

 وی با اشاره به اینکه از شاکی تحقیقات بعمل آمده که بیان داشت: خودرو پرایدم را نبش خیابان رازانی پارک ، و در زمان مراجعت، متوجه شدم یک نفر جوان با قدی بلند در حال سرقت لوازم خودروام می باشد که با مشاهده من لوازم داخل داشبورد و ضبط خودرو که ارزشی در حدود ۳ میلیون تومان داشت را برداشته و متواری می شود.

سرهنگ مجیدی گفت: با ثبت اظهارت شاکی کارآگاهان تحقیقات خود را معطوف به کشف و پی جویی جرم کرده و پس از بازدید میدانی صحنه سرقت مشخص می گردد سرقت توسط یکی از مجرمان حرفه ای و سابقه دار به نام مصطفی صورت گرفته است .

با شناسایی مجرم کارآگاهان با بهره گیری از شیوهای نوین کشف جرم موفق می شوند مخفیگاه مصطفی که یکی از سارقان سابقه دار در زمینه سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو بود را شناسایی نمایند که با هماهنگی مقام قضایی و در عملیاتی پلیسی و غافلگیرانه در منزلش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می شود.

مصطفی پس از دستگیری به جرم خود معترف و اظهار داشت : علاوه بر سرقت از شاکی یکصد فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو دیگر نیز انجام داده ام و اموال را به صورت دست فروشی به رهگذران به فروش رسانده ام .

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح مصطفی به بزه انتسابی و شناسایی سایر شکات مشخص شد ارزش ریالی مجموع سرقت ها بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که برابر دستور مقام قضایی متهم روانه زندان شد.

خرید تلفن همراه هدیه از راه کیف قاپی 

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ نفر سارق کیف قاپ خبر داد و گفت: اموال مسروقه از این سارقان کشف شد . 

 سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» گفت : پانزدهم آبان ماه پرونده ای با موضوع کیف قاپی در کلانتری ۱۰۷ فلسطین تشکیل و حسب دستور مقام محترم قضایی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد .

شاکی که یک شهروند خانم بود به این یگان مراجعه و اظهار داشت : ساعت ۱۱ شب روز گذشته در خیابان انقلاب کیف دستی ام حاوی تلفن همراه، مدارک شناسایی و کارت عابر بانک توسط یک نفر پیاده سرقت شد و با توجه به اینکه رمز به همراه کارت عابر بانک بود سارق مبلغ یکصد و سی میلیون ریال از کارت عابر بانک برداشت کرده است .

سرهنگ دستخال افزود : با استعلام مشخص شد سارق در یک مغازه موبایل فروشی در شهرستان شهریار از کارت عابربانک شاکی استفاده کرده است ، پس از شناسایی مغازه در تحقیقات از مالک آن بیان داشت دو نفر جوان با مراجعه به مغازه اقدام به خرید دو دستگاه گوشی مدل شیائومی نمودند که فیلم و تصاویر آنها توسط دوربین مداربسته ضبط شده است.

این مقام انتظامی گفت : تصاویر بدست آمده از مغازه موبایل فروشی به روئیت مالباخته می رسد که اعلام دارد آنها سارق کیف می باشند لذا با شناسایی متهمان توسط شاکی کارآگاهان در گام بعدی تصویر سارق را با مجرمان سابقه دار تطبیق می دهند که مشخص شد هر دو متهم به اسم سیامک و جمشید دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت است.

وی در ادامه بیان داشت : با شناسایی متهمان کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی مقام قضایی و اخذ دستور از شعبه ۱۶ بازپرسی ناحیه ۶ تهران دستگیری آنها را در دستور کار قرار می دهند که پس از شناسایی مخفیگاه سیامک و جمشید در شهرستان شهریار در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه کارت ملی شاکیه به همراه تعدادی مدارک دیگر کشف می شود .

کارآگاه دستخال افزود : با انتقال متهمان به پلیس آگاهی در تحقیقات پلیسی سیامک سرقت از شاکیه را قبول داشته و بیان داشت اموال سرقتی را که شامل گوشی تلفن همراه،بوده به قیمت سیصد هزار تومان فروخته و از کارت بانکی  او نیز دو دستگاه گوشی تلفن همراه با مارک شیائومی به مبلغ یک صد و سی میلیون ریال خریداری نمودم که یک دستگاه گوشی را به دوستم هدیه دادم و گوشی دوم در اختیار برادرم است.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی و کشف اموال مربوطه پرونده جهت رسیدگی قضایی به دادسرا ارسال و متهمان با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

کشف مواد مخدر در جاروبرقی 

رییس کلانتری ۱۳۰ نازی اباد از دستگیری سوداگر مرگ و کشف ۳۰۰ گرم شیشه در محله بازار دوم نازی آباد، خبر داد. 

سرهنگ «پیمان لطیفی» گفت : در اجرای طرح ایست و بازرسی در محله بازار دوم نازی آباد ماموران کلانتری نازی اباد به یک دستگاه پ‍ژو ۲۰۶ نقره ای رنگ با دو نفر سرنشین مشکوک می شوند و ماموران با بازرسی از داخل با یک دستگاه جارو برقی در داخل صندوق عقب خودرو مواجه شند که با سوال از هر دو طرف پاسخ هایی ضد و نقیض دریافت کردند.که این پاسخ ها شک پلیس را دوچندان کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۳۰ نازی آباد  با بررسی دقیق تر این جارو برقی متوجه دست کاری در پیچ های بدنه جارو برقی شدند که با باز کردن جارو برقی یک بسته مشکوک داخل موتور جارو برقی کشف شد که به نظر می رسید حاوی ماده ای شبیه شیشه است.

رییس کلانتری ۱۳۰ نازی آباد تصریح کرد: دو نفر متهم به همراه خودرو و مواد کشف شده به کلانتری منتقل و مشخص شد مواد مکشوفه شیشه است و متهمان در اظهارات خود گفتند که مواد را از یکی از دوستانشان تحویل گرفته و با جاساز کردن آن در بدنه جارو برقی قصد ارسال آن به یکی از شهر های شمالی کشور را داشتند که پلیس به آنها مشکوک و دستگیرشان کرد.