گردشگری و توریسم

فرماندار لارستان: کاهش حساسیت‌ها شیوع کرونا را تشدید می‌کند

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در نشست ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: میزان اوج گیری و یا کاهش آمار مبتلایان و وضعیت های قرمز ، نارنجی و یا زرد کرونا به نوع رفتار و چگونگی همکاری و یا عادی انگاری مردم گره خورده است.

جلیل حسنی عصر چهارشنبه در این نشست اظهار داشت: وضعیت شهرستان بارستان هم اینک نارنجی است و بدون شک استمرار و تقویت همکاری ها و همراهی قشرهای مختلف مردم به ویژه اصناف و بازاریان و هم افزایی میان اعضای ستاد مدیریت کرونا می تواند شرایط و وضعیت منطقه را بیش از این بهبود ببخشد.

وی اضافه کرد: همراهی و همکاری مردم علاوه بر قطع زنجیره انتقال و کاهش مبتلایان ، زمینه و شرایط لازم را برای انجام بهتر امور و دیگر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی  فراهم می کند.

حسنی ، با بیان اینکه کرونا بسیاری از الگوها ، رفتارها و فعالیت های روزمره و حتی سیاست های کلان در بخش های مختلف را با چالش و تغییرات محسوس مواجه کرده ، گفت: همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی سبب بالا رفتن تاب آوری اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی تلاش و همکاری جدی نیروی انتظامی و پلیس راه و راهور در کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان و کاهش محسوس ترافیک شهری و همچنین اصناف و بازاریان را در اجرای این طرح ملی قابل تقدیر و تحسین دانست.

فرماندار ویژه لارستان گفت: در کنار اجرای محدودیت ها نباید از سایر فعالیت ها بویژه استمرار و ادامه روند کمک های مومنانه به مردم و نیازمندان غافل شد.

وی با بیان اینکه یک فضای وفاق و همدلی برای دستگیری از نیازمندان در سطح شهرستان ایجاد شده است، افزود: اجرای اینگونه طرح های حمایتی، همدلی و کمک های مومنانه علاوه بر اینکه تسکین آلام و کاهش فشارها و مشکلات قشر نیازمند و آسیب دیده جامعه را در پی دارد، موجب کسب فیوضات معنوی در افراد جامعه نیز می شود.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: همچنان یکی از چالش های اساسی برگزاری و تجمیع حضور برخی افراد در مراسمات و آیین های ترحیم و یا شادی است که تا حدودی بی احتیاطی ها و سهل انگاری هایی در این زمینه وجود داشته است.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی لارستان ۲۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های معین شهرستان های لارستان، خنج و اوز بستری هستند که حال پنج بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

تعداد بهبود یافتگان در این شهرستان ها از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز چهارشنبه ۱۲ آذر ۹۹ نیز سه هزار و ۹۲۸ نفر اعلام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و با فوت ۳۶۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۲ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۴۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

شهرستان لارستان با جمعیت بیش از ۲۳۰ هزار نفر به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.