گردشگری و توریسم

مرحله سفت‌کاری ساختمان زائرسرای چهارمحال وبختیاری در مشهد پایان یافت

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام شامگاه سه‌شنبه در جلسه هیات امنای بنیاد امام رضا (ع) “زائرسرای استان در مشهد مقدس” تاکید کرد: یکی از منویات مقام معظم رهبری، برخورداری تمامی استان‌های کشور از ساختمان‌های زائرسرا در مشهد مقدس با هدف بهره‌مندی قشرهای نیازمند و افراد کم‌توان در استفاده از فضای زیارتی و معنوی بوده است.

وی افزود: در این راستا برای هر استان زمین مورد نیاز را در مشهد مقدس اختصاص دادند و استان‌ها به‌صورت فعال وارد عمل شدند.

نکونام تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در این طرح ورود مطلوبی داشت و تاکنون توانسته است مرحله سفت‌کاری ساختمان زائرسرا را به پایان برساند و وارد مرحله نازک‌کاری شود.

وی یادآور شد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح باید از امکانات درون و بیرون استان و ظرفیت‌های خیرین استفاده شود.

نکونام اظهار داشت: همکاری مجموعه مسوولان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح احداث ساختمان زائرسرای استان در مشهد مقدس قابل قدردانی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از سال‌های گذشته حدود ۷۰۰ مترمربع زمین به‌صورت رایگان برای احداث ساحتمان زائرسرا در مشهد مقدس اختصاص یافت.

اقبال عباسی تاکید کرد: تاکنون ۲۵ میلیارد ریال کمک‌های دولتی، مردمی و خیرین برای احداث این پروژه با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه، هزینه شده است.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان زائرسرای استان در مشهد مقدس ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

عباسی تصریح کرد: در قانون بودجه پیش‌بینی شده استانداران می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه سنواتی را در اختیار زائرسراهای مشهد مقدس، خوزستان، ایلام و کرمانشاه اختصاص دهند.

وی یادآور شد: در همین راستا تصمیم گرفته شد۱۰۰ میلیارد ریال از بودجه سال ۱۴۰۰ برای تکمیل این طرح اختصاص داده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین قرار شد براساس توافق بین شهرداری شهرکرد و اداره‌کل راه و شهرسازی استان در تقسیم سهم ۱۰ درصدی این شهرداری از محل زمین‌ها دولتی، زمین‌های مناسب و با ارزش بیشتر از این سهم اختصاص یابد تا با تغییر کاربری و ارزش افزوده بیشتر، شهرداری بتواند بخشی از هزینه‌های تکمیل ساختمان زائرسرای این استان در مشهد مقدس را تامین کند.

وی گفت: البته برای جبران هزینه‌های شهرداری شهرکرد اعتباراتی از محل بودجه‌های عمرانی به این شهرداری اختصاص داده می‌شود.

عباسی تاکید کرد: همچنین برای جبران بقیه هزینه‌های شهرداری شهرکرد، تعدادی از تخت‌های زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس در اختیار نیروهای کارگری این شهرداری قرار می‌گیرد تا خانواده‌های آنان بتوانند از خدمات ارزان زیارتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: در صورت تکمیل نشدن ساختمان زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس تا پایان سال ۱۴۰۰، از بودجه‌های سال بعد از آن برای بهره‌برداری از این پروژه اختصاص می‌یابد.

عباسی تصریح کرد: خدمات زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس ارزان‌تر و برای قشرهای کم‌توان و نیازمند جامعه قابل استفاده است.

به گزارش ایرنا، زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس در زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع با چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه احداث می‌شود.