گردشگری و توریسم

فرماندار روانسر: از حقوق شهروندی معلولان حمایت می‌کنیم

سعدی مصطفی زاده روز سه شنبه در خصوص انتشار ویدئویی از «غفور سلیمانی» روشندل اوراماناتی در فضای مجازی افزود: ایشان محل زندگی خود را از حدود یک سال پیش به شهر جوانرود منتقل کرده و با مکاتبه ای که با بهزیستی روانسر داشته، درخواست انتقال پرونده معلولیت خود را کرده است.
وی تصریح کرد: زمانی که وی در روانسر سکونت داشت در سال های مختلف به همراه مدیران مربوطه با ایشان دیدار و دلجویی شده است و مساعدت هایی انجام شد، البته نامبرده هم حق و حقوق قانونی مصوب و یکسان کشوری را دریافت کرده است.
فرماندار روانسر اظهار داشت: در تماسی که ساعاتی قبل با مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه انجام شد وی از پرداخت هزینه های درمانی این روشندل نیز خبر داد.
وی ادامه داد: برای اشتغال نامبرده نیز با مسوولان ذیربط رایزنی و امور تکمیلی از سوی نهادهای حمایتی پیگیری خواهد شد، البته حمایت از معلولان و استخدام آنها با دارا بودن شرایط لازم و مندرج در قانون مورد تاکید بوده است.
فرماندار روانسر اضافه کرد: استاندار تلاشگر استان نیز با مدیریت جهادی و تلاش خستگی ناپذیر ثابت کرده اند در خدمت به عامه مردم و به ویژه مناطق محروم نگاه ویژه ای دارند و در خدمت رسانی صادقانه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
مصطفی زاده گفت: با تاکیدات استاندار محترم، توجه موارد ویژه در دستور کار بوده و خواهد بود و دولت در خدمات رسانی به جامعه محرومان و معلولان هیچ کوتاهی نخواهد کرد.
وی گفت: دولت در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به اقشار آسیب پذیر و جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد داشته است.
وی ادامه داد: باید با فراهم کردن زیرساخت ها و قوانین مورد نیاز، بستر مناسبی برای نقش آفرینی بیشتر معلولان و به ویژه نابینایان در اجتماع فراهم کرد.

غفور سلیمانی دارای بیمه تکمیلی درمان است
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: غفور سلیمانی از زمان تولد زیرپوشش بهزیستی شهرستان روانسر بوده و اکنون هم دارای بیمه تکمیلی درمان است.

فرحناز محمدی در خصوص ویدئو منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حمایت نکردن این نهاد از روشندل غفور سلیمانی افزود: نامبرده علاوه بر دریافت مستمری از خدمات توانبخشی، هزینه تحصیلی، معیشت، درمان و کمک های موردی، به دستور استاندار کرمانشاه بهره مند شده است.
وی تصریح کرد: پرداخت مستمری و کمک هزینه معیشتی ماهیانه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی از ابتدایی تا دیپلم، پرداخت کامل شهریه دانشگاه آزاد اسلامی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نامبرده از محل اعتبارات بهزیستی، اهدای امکانات آموزشی و تخصصی ویژه روشندلان، پرداخت هزینه بیمه کارفرمایی و جبران کارایی ویژه معلولین به همسر ایشان، پرداخت کمک هزینه درمان بخشی از خدمات ارایه شده این نهاد به غفور سلیمانی بوده است.

به گزارش ایرنا، غفور سلیمانی که به علت بیماری دیابت و زخم پا در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود بستری است در ویدئویی از آنچه بی توجهی مسوولان استان نسبت به خود خوانده انتقاد کرده است.