گردشگری و توریسم

طرح کنترل محله محور کرونا در لرستان آغاز شد

به گزارش ایرنا ، سیدموسی خادمی شنبه شب در جلسه هماهنگی طرح مدیریت کووید ۱۹ با حضور بسیج، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: کنترل محله محور از مهمترین بخش های طرح شهید سلیمانی است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و جمعیت هلال احمر در استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح در سطح محله ویروس کرونا را کنترل می کنیم بطوری که تمام افراد یک خانواده را در سطح یک محله تحت نظر داریم و افراد آسیب پذیر و کسانی که بیماری زمینه ای دارند و حتی کسانی که تست کرونای آنها مثبت شده است تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
استاندار لرستان افزود: در راستای اجرای این طرح ، تحرکات محله مانند مراسم ختم و عروسی را نیز زیرنظر داریم به همین منظور چند تیم مراقبتی، نظارتی و حمایتی از سوی این سه ارگان برای این موضوع تعریف شده است و با مردم تعامل دارند و مردم را کنترل می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: تیم های نظارتی و مراقبتی اگر فردی بیماری را در محله مشاهده کنند و علائم اولیه ای از کرونا داشته باشد، توسط پزشک تیم معاینه می کنند و دیگر نیازی به  مراجعه این افراد به مراکز درمانی و بیمارستانی نیست.
وی با بیان اینکه این طرح خوبی است، اظهار داشت: طرح از امروز در استان اجرایی می‌شود اما اکنون مشکلات اجرایی ندارد که باید کم کم حل شود و فکر می کنم طرح در چند روز آینده به طور کامل اجرایی شود و امیدواریم اجرای این طرح بتواند به کاهش آمار کرونا در استان کمک کند.
استاندار لرستان گفت: البته در این زمینه همکاری مردم را نیاز داریم و همکاری مردم با افرادی که در سطح محلات این طرح را اجرا می کنند ضروری است. 

استان لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا قرار دارد، تنها شهرستان چگنی وضعیت زرد دارد و مابقی شهرستانها در حالت نارنجی یا قرمز هستند.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۹ آبان ابتلای قطعی ۵۳ هزار و ۷۹ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و ۵۵ نفر جان باخته اند.