گردشگری و توریسم

ضرورت تکمیل ساختمان شهرداری مهریز و یک خبر کوتاه

فرماندار مهریز گفت: تکمیل ساختمان نیمه‌تمام شهرداری مرکز شهرستان جزو مطالبات مردمی است  که پیگیری برای  بهره‌برداری آن در سال‌ ۹۹ باید در اولویت کارهای مسوولان در اجرای طرح‌های عمرانی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی چهارشنبه شب در بازدید از طرح یادشده و در نشست با شهردار و اعضای شورای ی شهر افزود: تاکنون  ۹۵ درصد عملیات این ساختمان انجام شد، امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد افتتاح آن باشیم .

وی ادامه داد: بهره‌برداری از این ساختمان نقش مهمی در تکریم ارباب رجوع و رسیدگی مناسب به نیازهای مردم در شهرداری و شورای شهر دارد و باید این موضوع به جد پیگیری شود چون مکان موجود جوابگوی شهروندان نیست و باید برای تسریع در ساخت مکان جدید اقدام شود.

همچنین حمزه زارع زاده شهردار مهریز گفت: با حمایت و همراهی مسوولان در سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از ساختمان جدید خواهیم بود و افتتاح این مکان جزو نیازهای شهری است که امیدواریم بتوان آن را به نحو مناسب انجام داد.

مساحت زمین این ساختمان ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع و در سه طبقه با زیربنای هر طبقه ۸۰۰ مترمربع در دست ساخت است.

از جمعیت ۵۵ هزار نفری مهریز ۳۵ هزار نفر در حوزه شهری زندگی می‌کنند و مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 مهریز 

 همچنین فرمانده  ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج برگزاری ۳۵ برنامه شاخص فرهنگی و بصیرتی در فضای مجازی شهرستان پیش بینی شد.

سرهنگ علی فاتحی عصر پنجشنبه در آستانه هفته بسیج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ سلامتی شهروندان و بسیجیان از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین تمامی فعالیت‌های هفته بسیج با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های گروهی برگزار می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و سردار شهید قاسم سلیمانی به اهمیت بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ ناب بسیجی در بین مردم و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: انجام برنامه‌ها به صورت غیرحضوری با همراهی مردم و پایگاه‌های مقاومت است.

این مسوول اظهار کرد:  هر روز از هفته بسیج با موضوعی مانند بسیج معنویت و سلامت، بسیج فرزند مسجد خادم مردم، بسیج مطالبه گر و عدالتخواه، بسیج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، بسیج ولایی انقلابی و تمدن ساز، بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و بسیج کمک مومنانه و ایثارگری نامگذاری شده است که متناسب با موضوع ، برنامه‌ها برگزار می شود. 

فاتحی، شروع برنامه‌های هفته بسیج را از  سی‌ام آبان‌ماه جاری با آغاز طرح چهار هزار ختم قرآن و همین تعداد  زیارت عاشورا به نیابت از شهدای استان ذکر کرد و طرح ویزیت رایگان بیماران، جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری، اهدای خون و پلاسما، رویداد تولیدات فرهنگی هنری با محوریت کنگره چهار هزار شهید استان را اهم برنامه‌ها ذکر کرد.

وی، راه‌اندازی کاروان آوای خدمت و اجرای گروه سرود پاتوقی در محلات، نمایش اقتدار بسیج با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز پنجم آذر، نهضت کمک مومنانه و آیین عطرافشانی قبور مطهر شهدا با رعایت نکات بهداشتی و به صورت محدود را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۲۰۰ پایگاه مقاومت و ۲۰ هزار بسیجی دارد.

همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج  ۴۰ عنوان برنامه شاخص بصیرتی، فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری مردم و مسوولان با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و بخشی نیز به صورت حضوری در شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

سرتیپ دوم پاسدار رضا پورشمسی روزپنجشنبه در گفت و گو با باخبرنگاران که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در باغ خان مرکز استان یزد برگزار شد، افزود: امسال برنامه‌های هفته بسیج با شعار محوری « بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین» با لحظ کردن شرایط سخت شیوع کرونا و با رویکرد کمک به رفع مشکلات مردم و نظام پیگیری می شود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۶ بیمار دیگر  در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۴۱۷نفر رسید.

سیما سادات لاری امروز افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۲۲۳بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۲ هزار و  ۹۳۸نفر بستری و پنج هزار و ۷۲۲ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی ادامه داد: استفاده از خون بهبودیافتگان کرونا یکی از روش‌های درمانی موثر برای بیماران مبتلا به کرونااست که در آغاز ابتلای  بیمار از بدحال شدن وی جلوگیری می‌کند.