گردشگری و توریسم

برخی از شهروندان خطرات ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، مسعود مرسلپور در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که با حضور شکراله حسن بیگی معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران برگزارشد، افزود: براساس آخرین آمار در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر بستری و متأسفانه هفت مورد فوتی گزارش شده که یکی از فوت شدگان یک خانم ۲۲ ساله بوده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار زنگ خطری برای افزایش سطح هوشیاری و آگاهی مردم، است گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰ جلسه در بحث پیشگیری و مقابله با بحران کرونا و پدافند غیرعامل در سطح شهرستان برگزار و تصمیمات و مصوبات این جلسات به مرحله اجرا درآمده است.

مرسلپور با توجه به انجام اقدامات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شهرستان، تصریح کرد: با اجرای طرح مواسات و همدلی بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی از سوی سپاه و پایگاه‌های بسیج و ۳۲ هزار بسته حمایتی نیز توسط مساجد، محلات، خیران، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و شاغلان صنوف در بین نیازمندان توزیع شده است.
 

وی با قدردانی از همکاری همه جانبه دستگاه‌های اداری و اجرایی این شهرستان برای مهار و کنترل ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ با اقدامات مؤثر شبکه بهداشت و درمان در چهار مرحله کل جمعیت شهرستان اسلامشهر تحت پوشش غربالگری قرار گرفته و با راه‌اندازی سه مرکز ۱۶ ساعته نمونه‌گیری رایگان، موارد مشکوک مورد آزمایش قرار گرفتند.

مرسلپور افزود: در تمامی دوران شیوع ویروس کرونا پزشکان و کادر درمانی بیمارستان امام رضا (ع) برای خدمت رسانی به بیماران با وجود مشکلات و کمبود کادر درمانی خوش درخشیدند که قابل قدردانی است.

 اعمال محدودیت‌های کرونایی هفته‌های اخیر تهران در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در این استان اجرا می‌شود؛ محدودیت‌هایی که با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» اعمال خواهد شد.

این تصمیم‌های جدید در جلسه روز شنبه، ۲۴ آبانماه در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد و بر اساس آن سطوح هشدار در سه مرحله نارنجی، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد و چنانچه سطح آن در تهران یا شهرستان‌های دیگر بحرانی گزارش شود، «لاک داون» یا «قرنطینه کامل» مطرح می‌شود.

بر همین اساس در سطح هشدار قرمز که تهران در چنین شرایطی قرار دارد، تنها مشاغل خدماتی سطح یک و یک‌سوم کارکنان دولت تعطیل نیستند و بقیه مشاغل تعطیل می‌شوند.

در مجموع از روز شنبه، اول آذرماه «نسبت به خروج از شهرها سختگیری خواهد شد»، «تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد بود»، «فقط تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالاها و تولیدات مورد نیاز و ضروری مشغول فعالیت خواهند بود»، «سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ لازم را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد تا تست به ۱۰۰ هزار نفر برسد».