گردشگری و توریسم

۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی روز چهارشنبه در نشست خبری،  اظهار داشت: یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی (ره) پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تأسیس بسیج مستضعفین است که به عنوان افتخار و نماد جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و در طول سالیان گذشته همواره مأموریت‌های خود را به خوبی انجام داده است.
وی افزود: ۳۰ آبان تا ۶ آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده و ویژه برنامه‌های خاصی برای این هفته پیش بینی می‌شود که امسال این برنامه‌ها با شعار “بسیج پیشرو در خدمت، امید آفروین” برگزار می‌شود.
طاهرخانی با اشاره به فعالیت‌های بسیج در زمینه مقابله با بیماری کرونا اضافه کرد: نقش بسیج در بحث مقابله، کنترل و پیشگیری بیماری کرونا ویژه‌ و خاص بوده و از اسفند سال گذشته   اقدامات و برنامه ریزی‌های مختلفی را در این زمینه انجام داده است.
این مسوول با اشاره به اینکه کمبود ماسک یکی از چالش‌های اساسی استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا بود، گفت: در طول یکسال اخیر، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک در استان قزوین تولید و توزیع شد که نتیجه آن از بین رفتن مشکل کمبود ماسک در استان بود.
وی افزود: بیمارستان رحیمیان یکی از مراکزی بود که مدت‌های زیادی از آن استفاده نمی‌شد ولی در کمتر از ۲۴ ساعت سازماندهی و راه اندازی گردید و بار بزرگی از دوش دانشگاه علوم پزشکی قزوین برداشته شد.
طاهرخانی گفت: پس از فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه کمک مؤمنانه، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) راه اندازی شد و اقدام بسیار بزرگ در زمینه کمک مؤمنانه و توزیع بسته‌های معیشتی در سه نوبت میان نیازمندان استان صورت گرفت.
این مسوول اضافه کرد: توزیع ۱۵۷ هزار بسته معیشتی، ۱۶ هزار بسته لوازم التحریر، قربانی کردن یک هزار رأس گوسفند، ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی و اهدای ۴۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان از مهمترین اقدامات حمایتی سپاه استان بوده است.
طاهرخانی گفت: با موج سوم بیماری کرونا مجموعه پاکروان برای غربالگری آحاد مردم راه اندازی شده است و به ارائه خدمت می‌پردازد که خوشبختانه نتایج خوبی هم به همراه داشته است.
وی اظهار داشت: راه اندازی قرارگاه شهید قاسم سلیمانی یکی دیگر از اقدامات سپاه محسوب می‌شود که باید در زمینه غربالگری و اقدامات نظارتی و پیشگیرانه فعالیت کند.
این مسوول گفت: بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی با محوریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی آماده بهره برداری است که به زودی در هفته بسیج افتتاح می‌شوند.