گردشگری و توریسم

مربیان سفیران سلامت در تالش آموزش دیدند

به گزارش خبرنگار ایرنا بختیار حیدرنیا عصر دوشنبه در بازدید از دوره های آموزشی مربیان طرح ” هرخانه یک پایگاه سلامت ” در مرکز آموزش بهورزی تالش گفت: تاکنون برای سه گروه از پزشکان به تعداد ۲۱ نفر و سه گروه از مراقبین و ماماها به تعداد ۴۲ نفر و گروهی از کارشناسان ستادی به تعداد ۲۸ نفر و هفت گروه از بهورزان به تعداد ۱۰۱ نفر دوره آموزشی برگزار شده و با آموزش هشتمین گروه از بهورزان، آموزش پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: در این طرح، در هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت آموزش می بیند و برای مراقبت از خود، خانواده و جامعه توانمند می شود و واحد آموزش سلامت با مشارکت مرکز آموزش بهورزی، دایر شده است.

او بیان کرد: در این کارگاه ها مباحث ارتباط ، مشاوره ، خود مراقبتی ، توانمندسازی و الزامات برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت آموزش داده می شود و سلامتی، حق و مسئولیتی همگانی است و جز با تلاش همه محقق نمی شود.

وی افزود: ارتقاء عادلانه سطح سلامت نیازمند توانمندسازی مردم و جامعه برای مشارکت در مراقبت از خود، خانواده و جامعه است و طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، به دنبال گسترش مشارکت آگاهانه مردم در تامین، حفظ و ارتقاء سلامت است.

شیوع کرونا که جهان را درگیر خود کرده، مسئولان را بر آن داشته است تا با توسعه آموزش های خودمراقبتی، خانواده ها را برای مقابله با آن ویروس، آماده و توانمند کنند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.