گردشگری و توریسم

حضور یک تیم از خوزستان در لیگ برتر کاراته کشور

فرهاد میناپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حمایت شهرداری منطقه هشت اهواز و با هماهنگی صورت گرفته با فدراسیون، یک تیم از خوزستان در مسابقات لیگ برتر کاراته کشور حاضر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این تیم با ترکیبی از بازیکنان بومی و جوان در مسابقات شرکت می کند گفت: امیدوارم کاراته‌کاهای استان از فرصت به وجود آمده بهترین استفاده را کرده و نتایج خوبی کسب کنند.

رییس هیات کاراته خوزستان به برگزاری کلاس ارتقا داوری کاراته و آمادگی جسمانی در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره‌ها به ارتقای کاراته استان در سطح کشور کمک می کند. همچنین یک دوره کلاس دانش افزایی برای مربیان داریم.

۹۰ درصد هیات های شهرستانی فعال هستند

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد هیات های شهرستانی فعال هستند گفت: پس ازبرعهده گرفتن هدایت کاراته خوزستان یکی از برنامه های ما فعال کردن هیات های شهرستانی بود چرا که اعتقاد داریم این رشته المپیکی باید در سطح کل استان گسترش یابد.

میناپور با اشاره به اینکه به لحاظ جمعیت آماری جزو سه رشته برتر استان هستیم لذا انتظار داریم از این رشته حمایت بیشتری شود گفت: خوشبختانه با برگزاری دوره ها و مسابقات مجازی و آنلاین، میل دختران و پسران استان به رشته کاراته رو به افزایش بوده است. 

وی در پایان گفت: کاراته یک رشته المپیکی بوده و از محبوبیت خاصی نزد مردم برخوردار است لذا انتظار داریم که ارگان‌ها و شرکت های موجود در استان که تعدادشان بسیار است ما را یاری کنند. ما نیز به دنبال جذب اسپانسر هستیم تا بتوانیم ورزشکارانمان را به تورنمنت های مختلف اعزام کنیم.