گردشگری و توریسم

همراهی ۹۳ درصد اصناف خراسان جنوبی در تعطیلی پس از ساعت ۱۸

علی تهوری شامگاه شنبه اظهار داشت: نظارت‌ها در این خصوص در مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها افزایش یافته است. 

وی افزود: تا ساعت ۲۰ امشب تعداد تعهدات کتبی اخذ شده از اصناف مبنی بر تعطیلی واحد، ۵۶۰ مورد و تعداد واحدهای پلمب شده ۲۱ واحد متخلف در سطح استان بوده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: واحدهای صنفی غیرضروری و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در صورت فعالیت پس از ساعت ۱۸ حداقل ۱۰ روز پلمب خواهند شد.

وی تاکید کرد: با توجه به در اولویت بودن سلامت مردم و تاکیدات ستاد استانی، با معدود واحدهایی که به مصوبات ستاد ملی و استانی درخصوص عدم فعالیت پس از ساعت ۱۸ و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه باشند برابر قانون و با جدیت و قاطع از سوی تیم‌های نظارتی برخورد خواهد شد.

اجرای طرح محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ همزمان با سراسر کشور از ۲۰ آبان در استان خراسان جنوبی آغاز شد و تا ۲۰ آذر ماه لازم الاجرا است.

براساس این طرح که با هدف کاهش انتقال ویروس کرونا در جامعه اجرا شد، تمامی واحدهای صنفی و غیرصنفی مربوط به گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت دارند.

مشاغل گروه شغلی یک که بعد از ساعت ۱۸ به فعالیت خود ادامه می‌دهند، شامل همه گروه‌های امدادی و درمانی، گروه‌هایی که برای تامین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین خدمات اضطراری است.

۳۳ هزار واحد صنفی در استان خراسان جنوبی فعالیت دارند.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون همچنان صعودی است.