گردشگری و توریسم

کانون پرورش فکری همدان ۱۴۵ برنامه برای هفته کتاب تدارک دید

بهناز ضرابی‌زاده به مناسبت بیست‌وهشتمین دوره کتاب و کتابخوانی روز شنبه با تشریح برنامه های کانون افزود: به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا همه فعالیت‌های کانون در فضای مجازی و در مراکز ۴۱ گانه استان همدان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی «دانایی مانایی» است اظهار داشت: اجرای برنامه شادپیمایی کاروان دوستداران کتاب در سطح شهر همدان به مدت یک هفته با هدف ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی، برگزاری انجمن مجازی شعر و مشارکت در اجرای جام باشگاه‌های کتابخوانی از جمله برنامه های این هفته است.

ضرابی زاده گفت: اجرای برنامه ادبی «دو پنجره» به صورت کشوری در قالب شعر و داستان، معرفی ۴۱ کتاب از کتاب‌های طرح تمیم در ۴۱ مرکز فرهنگی توسط مربیان، اجرای لایو قصه‌گویی با موضوع «قصه‌های آیینی» و معرفی شهدای کتابخوان و دهها برنامه و فعالیت‌های متنوع دیگر در هفته کتاب در نقاط مختلف استان اجرا می شود.

 ‏مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با تاکید بر کلام الهی که می‌فرماید «هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون» اهمیت تاثیر مطالعه بر رشد انسان را عنوان کرد و افزود: به طور قطع کسانی که می‌خوانند و می‌دانند با کسانی که مطالعه نمی‌کنند برابر نیستند.

ضرابی زاده ادامه داد: کتاب از دیرباز احیا کننده دانایی و مانایی بشر بوده و خواهد بود و می‌تواند به عنوان یک ابزار مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه برای همه و به ویژه کودکان و نوجوانان موثر باشد.

وی با توجه به اهمیت جایگاه مطالعه بر اساس آموزه‌های اسلام، خاطر نشان کرد: اگر علاقه به مطالعه از کودکی در انسان پدید نیاید و مطالعه به نیاز معنوی در زندگی تبدیل نشود، انسان در جوانی تهی از اندیشه و تفکر خواهد بود و سادگی و بی‌تجربگی جوانی راه را برای نفوذ ناهنجاری‌ها باز می‌کند.