گردشگری و توریسم

آموزش در مدارس بجنورد این هفته غیرحضوری است

جواد نظری شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موضوع تعطیلی مدارس فردا در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و تصمیم گیری می شود.

وی با بیان اینکه فرمانداری ها می توانند برای تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس ها به صورت مجازی تصمیم بگیرند افزود: برخی تصمیم گیری ها به فرمانداری ها محول شده است و ستاد شهرستانی مقابله با کرونا اعلام می کنند که برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و یا مجازی است.

وی افزود: تاکنون، فرمانداری شهرستان شیروان به ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرده است که آموزش در مدارس شهر و روستای این شهرستان به صورت مجازی است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه شهرستان های دیگر در این زمینه گزارشی  اعلام نکرده اند اظهار داشت: به هر حال، نتایج نشست ملی ستاد مقابله با کرونا که فردا برگزار می شود، در این زمینه تعیین کننده است.

احمد برداران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: ستادهای شهرستانی استان متناسب با وضعیت و گروه های شغلی ابلاغی، تصمیم خواهند گرفت.

فرماندار بجنورد هم به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که تعطیلی مدارس شهر و روستا تا اطلاع ثانوی تمدید شده و نتایج نشست ستاد ملی کرونا برای تصمیم گیری آموزش در مدارس به صورت حضوری و یا مجازی، تعیین کننده است.

غلامرضا عوض زاده اظهار داشت: مدارس شهر و روستای شهرستان بجنورد فردا تعطیل است و آموزش به صورت مجازی دنبال می شود.

عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در پاسخ به بلاتکلیفی و سرگردانی معلمان و دانش آموزان برای حضور در مدرسه گفت: اعلام تعطیلی مدرسه باید از طریق ستاد مقابله با کرونا باشد، تاکنون چیزی به ما اعلام نشده است.

پیش از این، اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در فضای مجازی، از تمدید تعطیلی مدارس تا اطلاع بعدی خبر داده بود. اما رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی اعلام کرد که تصمیم های مربوط به تعطیی اصناف و مشاغل و مدارس منوط به تصمیم ستاد استانی مدیریت کروناست که تاکنون تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است.

دکتر سیداحمد هاشمی درباره خبر دیگری مبنی بر تعطیلی ۲ هفته کشور که به نقل از معاون وزیر بهداشت در بجنورد منتشر شده بود اظهار داشت: دکتر جان بابایی به صورت غیررسمی اعلام کرد که تعطیلی ۲ هفته ای کشور در ستاد ملی کرونا بررسی می شود.

تعطیلی مدارس شیروان

فرماندار شیروان گفت: با توجه به وضعیت هشدار قرمز شیوع ویروس کووید ۱۹و مصوبه ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، فعالیت آموزشی تمام مدارس شهری و روستایی از روز شنبه ۲۴ آبان ماه به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری است.

امین رضا مرآتی خاطرنشان کرد: این محدودیت و تعطیلی شامل کادر اجرایی مدارس نیست.

۱۸۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.