گردشگری و توریسم

۲ هزار خودروی عمومی استان سمنان در طرح گازسوزکردن ثبت نام کردند

علی‌اکبر عرب عامری روز جمعه به ایرنا ابراز داشت: یکهزار و ۵۰۰ خودرو عمومی از مجموع ثبت‌نام کنندگان در طرح گازسوز کردن خودرو به صورت رایگان، گاز سوز شد.
وی ادامه داد: مالکان خودروهای عمومی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه ” www.gcr.niopdc.ir ” درخواست خود را برای گازسوزکردن خودرو ثبت کنند.
عرب‌عامری تصریح کرد:  سمنان به نسبت جمعیت جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ استقبال از طرح گازسوزکردن خودروهای عمومی است.
وی بیان کرد: صاحبان خودروهای عمومی در استان سمنان می‌توانند پس از ثبت نام در این سامانه برای احراز هویت و پلاک، کارگاه مورد نظر را برای گازسوز کردن خودرو خود انتخاب کنند.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود اضافه کرد: پنج کارگاه شامل سه کارگاه در سمنان و ۲ کارگاه در شاهرود برای گازسوز کردن خودروهای عمومی فعال است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه گازسوز کردن خودروهای عمومی بر عهده وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است، به همین منظور با تولیدکنندگان مخازن و کیت قرارداد بسته‌ شده است و این شرکت‌ها با کارگاه‌های مجاز قرارداد می‌بندند و بر اساس درخواست‌ها مخازن را برای آنها ارسال می‌کنند.
وی یادآور شد: خودروهای ناوگان عمومی تک‌سوز شامل تاکسی‌ها، ون و وانت‌بارها به صورت ۱۰۰ درصد رایگان دوگانه ‌سوز می‌شود.
مدیر پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: ۷۲ تا ۹۶ ساعت پس از ثبت درخواست برای گازسوز کردن خودرو در سامانه، درخواست‌ها رسیدگی می‌شود.
وی با اشاره به عملکرد و سرعت عمل مطلوب استان سمنان در گازسور کردن خودروهای عمومی، افزود: برخی مالکان خودروهای عمومی براساس کدملی و مشخصات درج شده حین ثبت‌نام از استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند.
عرب عامری با اشاره به رعایت استانداردهای لازم در کارگاه ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر کلیه مراحل تبدیل تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد و با توجه به ۴۳ باب جایگاه سوختگیری سی‌ان‌جی موجود در استان ، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه در استان داریم و در حال حاضر کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت جایگاه ها در حال بهره برداری است و اضافه شدن تعداد خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود گفت: در مراحل بعدی مسافربرهای شخصی از جمله تاکسی‌های اینترنتی و مسافربرهای بین شهری و روستایی نیز مشمول طرح خواهند شد.