گردشگری و توریسم

پیوستن استعداد برتر فوتبال کشور به تیم ذوب‌آهن و چند خبر کوتاه

اصفهان

مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن اصفهان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: محمد مهدی سلطانی مهر استعداد برتر فوتبال جهان با امضای قراردادی ۲ ساله به ذوب آهن اصفهان پیوست.

محمد مهدی رمضانی افزود: هافبک جوان و عضو تیم ملی امید از سال ۹۳ تا ۹۷ عضو باشگاه سایپا بوده و یک نیم فصل با شاهین بوشهر در لیگ برتر فوتبال کشورمان توپ زده است.

وی یادآور شد: سلطانی مهر که سال ۲۰۱۶ به انتخاب روزنامه گاردین جزو ۶۰ استعداد برتر جهان شناخته شد، با پست تخصصی هافبک وسط بازی می‌کند.

***

تیم فوتبال ذوب‌آهن روز پنجشنبه در دیداری دوستانه با نتیجه ۲ بر صفر سپاهان را شکست داد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب دیداری تدارکاتی عصر امروز در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که در نهایت ذوب‌آهن توانست همشهری خود را شکست دهد.

ذوب‌آهن در این دیدار با گل‌های نیمه نخست فرشاد محمدی‌مهر و میلاد جهانی با نتیجه ۲ بر صفر مسابقه را به سود خود به پایان برد.

بازیکنان ۲ تیم در این مسابقه به مناسبت گرامی‌داشت یاد شادروان محمود یاوری، پیشکسوت فقید فوتبال کشور در این دیدار تدارکاتی با بازوبند مشکی و بنر تسلیت وارد زمین شدند.

ضمن گرامی‌داشت یاد استاد یاوری از کادر فنی و بازیکنان تیم فوتبال ذوب‌آهن، نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا سال ۱۳۸۹ نیز با حضور مسئولان و هیات مدیره باشگاه‌های ذوب‌آهن و سپاهان و رئیس کمیته داوران هیات فوتبال استان اصفهان در ورزشگاه بزرگ فولادشهر تقدیر شد.

***

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از دستگیری صاحب سگی خبر داد که روز گذشته نسبت به ارتکاب قتل در حمایت از سگ خود اقدام کرده بود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، علی اصفهانی در تشریح وقوع این قتل گفت: ساعت ۲۲ چهارشنبه‌شب گذشته گزارش یک قتل دریافت شد و بازپرس ویژه قتل بلافاصله به منظور دستگیری قاتل دستور پیگیری صادر نمود.

وی افزود: طی تحقیقات مقدماتی مشخص شد که مقتول به منظور محافظت از خواهرزادگان خردسالش از حمله سگ یکی از اهالی محل که بدون نظارت رها شده بود، شیء را به سمت سگ پرتاب کرده و مالک سگ در واکنش به این عمل پس از ایراد جرح با چاقو متواری شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بیان کرد: متاسفانه مقتول که جوانی ۲۸ ساله بود، بر اثر شدت جراحت فوت کرد و قاتل امروز دستگیر و تحت قرار بازداشت موقت زندانی شد.

وی با گلایه از شهرداری و پلیس راهور در اعمال قانون نسبت به سگ‌گردانی در پارک‌ها یا خوردوها اضافه کرد: بر اثر بی‌مسئولیتی برخی مالکان حیوانات خانگی مانند سگ در ٢ سال گذشته حملات و گازگرفتگی، ایجاد لکنت زبان کودکان، سقط جنین و در مورد اخیر قتل یک جوان موضوع پرونده‌های قضایی قرار گرفته است.

اصفهانی یادآور شد: پدیده سگ‌گردانی در اماکن عمومی از جمله معابر و پارک‌ها یا آپارتمان و مجتمع مسکونی حسب مورد مشمول عنوان‌های مجرمانه تهدید ضد بهداشت عمومی و ایجاد مزاحمت ملکی است و دستورات ویژه به مراجع قضایی و انتظامی در برخورد با متخلفان، همچنین جمع‌آوری و ضبط حیوانات صادر شده است.

آران و بیدگل

ثبت هنر گوی‌بافی نوش‌آباد در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آران و بیدگل از ثبت هنر گوی‌بافی شهر نوش‌آباد از توابع این شهرستان در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس کشور با شماره ۲۰۷۱ خبر داد که از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار اصفهان ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، سید حسین چاکری‌بادی در این زمینه تشریح کرد: هنر گوی‌بافی در نوش‌آباد دارای سابقه طولانی است، تهیه این گوی‌ها در اصل برای اجرای بازی چفته کاربرد دارد.

وی افزود: مواد اولیه برای تولید این گوی‌ها پارچه‌ها، نخ‌های چله ضایعاتی و نخ قالی می‌باشد، ولی تولید هر کدام از آنها وقت و زمان بسیاری را می‌طلبد که با چاشنی صبر و حوصله می‌بایست توام شود، این هنر نزدیک به شصت سال است که توسط استاد علی‌اکبربنایی در نوش‌آباد در حال اجرا است.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران و بیدگل در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که پیش‌تر ۱۴۱ مورد ثبت ملی شده بود.

اردستان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان از پلمب ۱۰ واحد صنفی این شهرستان خبر داد که اصول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کردند.

باقری گفت: گشت مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اتاق اصناف در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه اصناف در حال انجام است.

وی تاکید کرد: واحدهای صنفی غیرضرور با مصوبه ستاد کرونا باید نسبت به تعطیلی واحد خود تا پایان روز یکشنبه ۲۵ آبان اقدام کنند، در غیر این صورت جریمه و پلمب خواهند شد.

تعداد ۲ هزار و ۷۱۲ واحد صنفی و ۱۲ اتحادیه در حال حاضر در شهرستان اردستان فعالیت دارند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.