گردشگری و توریسم

سامانه ورود و ثبت اطلاعات گمرک بندرپهل خمیر افتتاح شد

اسکله بندرپهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین تردد شهروندان دو شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌گیرد

مسیر دریایی بندرهای پهل بندرخمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت وآمد می‌کنند.

شهرستان بندرخمیر بواسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل ونقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت ازبندرپل به لافت است.

اسکله بندرپهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و ۳ کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد درواقع کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

پیش از مراسم سامانه ورود و ثبت اطلاعات گمرک بندرپهل ناظر گمرکات استان هرمزگان در دیدارهای جداگانه با امام جمعه و فرماندار بندرلنگه و نماینده مردم غرب هرمزگان در خصوص مسائل و راه‌حل‌های برون رفت از شرایط موجود در حوزه تجارت ساحل نشینان به گفتگو نشستند.

ابوالفضل اکبرپور در این دیدارها بر لزوم تقویت شرایط اقتصادی منطقه غرب هرمزگان از طریق آزادسازی رویه‌های مختلف گمرکی در گمرک شهرستان بندرلنگه تاکید کرد.

وی با تاکید بر این امر از حمایت و پیگیری‌های گمرک در این زمینه گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و موافقت استاندار استان خبرهای خوبی برای ساحل نشینان استان خواهیم داشت.