گردشگری و توریسم

اشتغالزایی از اهداف مهم تحقق جهش تولید است

محمد اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقام معظم رهبری با دوراندیشی و اشراف کامل بر حوزه اقتصاد و با توجه به شرایط کشور در عرصه‌های مختلف، همه ساله اساس و اولویت سیاست‌ کشور را بر پایه اقتصاد و مسایل پیرامونی آن از جمله حمایت از تولید و اشتغال قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه کانون توجه و اهداف متعالی در نظر گرفته شده برای تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید، اشتغالزایی بوده، تاکید کرد: برای انجام این کار، در ابتدا نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدت، براساس اولویت‌ها و البته حمایت‌های قانونی هستیم تا وقتی سرمایه‌گذاری وارد عرصه تولید شده و می خواهد کار را جهادی پیش ببرد با هیچ مانعی روبرو نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه برخی دستگاه‌های خدمات رسان به جای آنکه زمینه انتقال و ارایه خدمات خود را همزمان با آغاز احداث واحدهای تولیدی فراهم کنند، با سنگ‌اندازی و بهانه‌های متعدد و بی‌مورد حتی سعی می‌کنند تا از راه‌اندازی آن واحد نیز جلوگیری به عمل آورند.

وی از سرمایه‌گذاران در شرایط کنونی اقتصاد کشور به عنوان بسترسازان حوزه تولید، کارآفرینی، اشتغال و رونق بخش صادرات یاد کرد و گفت: برای حمایت از تولید، ایجاد اشتغال پایدار، حرکت به سمت جهش تولید و در نهایت ارتقاء معیشت مردم توجه ویژه به سرمایه‌گذاری لازم و ضروری بوده و در این راه همت دستگاه‌های خدمات رسان و تاثیرگذاری این بخش می‌تواند بسیار حایز اهمیت باشد.  

اسدی یادآور شد: به عنوان نمونه می‌توان در استان قزوین به پروژه بازار آهن کاوه قاراقانی‌های شهر آبگرم اشاره کرد که بزرگترین بازار آهن آلات شرق کشور و بارانداز این کالا جهت صادرات به کشور عراق بوده و در زمینی به مساحت چهار هکتار و با ۶۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و بدون کمک تسهیلات بانکی و با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی احداث شده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه عظیم که در فاصله ۲ کیلومتری شهر آبگرم، به عنوان یکی از شهرهای توریستی استان قزوین بنا نهاده شده دارای ۲۰۰ واحد فروش و کارگاهی است که با راه اندازی آن بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در منطقه ایجاد می‌شود و معضل بیکاری آن را نیز به حدود عدد صفر می‌رساند.

اسدی تصریح کرد: این در حالی است که همزمان با بهره‌برداری این طرح، تمامی مشاغل مزاحم شهر آبگرم که در مبادی ورودی آن استقرار یافته و شکل نامناسبی را نیز برای این شهر توریستی ایجاد کرده‌اند به این مکان منتقل خواهند شد.

به گفته این کارشناس اقتصادی، پروژه یاد شده در چند ماه گذشته آماده بهره برداری بوده اما متاسفانه شرکت توزیع نیروی برق حاضر به ارایه خدمات خود به این مجموعه نیست.

این کارشناس حوزه سرمایه تصریح کرد: به همین جهت باید دستگاه های خدمات رسان ضمن حمایت از واحدهای تولید در ایجاد اشتغالزایی، ضمن کمک در تحقق شعار سال، به روند رفع بیکاری به عنوان یکی معضل اساسی در جامعه کمک کنند.