گردشگری و توریسم

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

۱۵۰ جلد کتاب به باشگاه کتابخوانی دشتی اهدا شد. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: تعداد ۱۵۰ جلد کتاب به مبلغ ریالی ۴۵ میلیون ریال از طرف این اداره به باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان اهدا شد.

حمید زارعی افزود: باشگاه‌های کتاب خوانی، طرحی پیشرو و پویا در راستای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان بود و باشگاه رنگین کمان نیز که در سال اول حائز مقام برتر کشوری شد تاکنون فعالیت های مستمر و خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: به واسطه باشگاه های کتاب خوانی که نقش مهمی در ترویج کتاب خوانی داشته اند امروز کتاب خوانی در شهرستان تبدیل به یک رویداد شده است.

تسهیل گر باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان نیز با تقدیر از حمایت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: تشکیل باشگاه های کتاب خوانی به ویژه در مدارس باعث  افزایش سرانه مطالعه و افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان می شود.

سمیه شیرکانی ادامه داد: باشگاه کتاب خوانی رنگین کمان در دبیرستان ۳۵۰ نفره دخترانه فاطمه الزهرا روستای گورک سادات فعالیت می کند.

فرماندار دیر: خدمات دهی درمانگاه تامین اجتماعی دیر تقویت شود

بوشهر – ایرنا – فرماندار دیر گفت: هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت این شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، باید خدمات دهی درمانگاه تقویت شود.

کریم علی حسنی روز سه شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیر افزود:یکی از درخواست ها برای تقویت این درمانگاه ارتقای سطح مرکز درمانی به درمانگاه تخصصی است .

وی افزود:  تجهیزات اصلی آزمایشگاه، جذب پزشک متخصص، شبانه روزی کردن درمانگاه و راه اندازی رادیولوژی و تجهیزات خودرویی و آمبولانس از دیگر درخواست های ما برای تقویت این درمانگاه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت:  درمانگاه شهرستان دیر، درمانگاه عمومی است که برای تجهیزات آزمایشگاهی و نیروی انسانی آن پیگیر هستیم.

زهرا نویدی فرد افزود: کیفیت خدمات دهی این درمانگاه مطلوب است اما در آینده نزدیک نواقص آن برطرف خواهد شد.

در ادامه دکتر علی ربانی زاده به عنوان رییس جدید درمانگاه تامین اجتماعی دیر معرفی و از خدمات دکتر الهام نمدی قدردانی شد.

ستاد هفته کتاب در شهرستان دشتی تشکیل شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در جلسه برگزاری هفته کتاب  گفت: از راه های مهم کاهش آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی است.

حمید زارعی ادامه داد: در این بحران اقتصادی کتاب در سبد خانوار خانواده ها حضور کم رنگی دارد و فاصله گرفتن مردم از کتاب خسارت بار است.

وی اضافه کرد: بسیاری از برنامه های مهم و موثر ما در حوزه ترویج کتاب خوانی مثل جشنواره قهرمان کتاب و نمایشگاه کتاب به علت کرونا قابل برگزاری نیست ولی در هر صورت نباید نسبت به موضوع کتاب و هفته کتاب بی اعتنا بود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش دشتی نیز گفت: محور اصلی هفته کتاب توجه به اهمیت کتاب و کتاب خوانی و جایگاه کتاب است.

سید نیام الدین حسینی اضافه کرد: کتاب یک ابزار فرهنگی رسا، مانا و تاثیرگذاری است که همه نهادها در شرح وظایف و رسالت فرهنگی‌ که دارند باید به آن بپردازند زیرا کتاب پایه و اساس توسعه فرهنگی در کشور است.

وی افزود: جشن مجازی هفته کتاب در دبستان قلم یک، کارگاه مجازی قصه گویی، مسابقات کتاب خوانی بین دانش آموزان و معلمان، خلاصه نویسی کتاب، فراخوان ایده برتر در خصوص کتاب خوانی، نشست مجازی فایز شناسی، تجلیل از دانش اموزان و معلمان برتر کتاب خوان، کارگاه مجازی کتاب سازی و ۱۵ برنامه دیگر در آموزش و پرورش اجرا می شود.

رییس اداره کتاب خانه های عمومی دشتی نیز اظهارداشت: با برنامه ریزی و مشارکت بین دستگاهی در هفته بزرگداشت کتاب و کتاب خوانی  می توانیم بازدهی و اثربخشی بیشتری را از نظر کیفی در حوزه کتاب برای مخاطبان ایجاد کنیم.

محمد احمدی افزود: افتتاح بخش دشتی شناسی در کتاب خانه دانش، اهدای چالش کتاب، راه اندازی پیک کتاب، عضویت رایگان در ۲۴ آبان از جمله برنامه های اداره کتاب خانه های عمومی در دشتی است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار « دانایی؛ مانایی » برگزار می شود.

نقشه دو مامور بهداشت‌نما در روستای قلعه‌حیدر گناوه ناکام ماند

گناوه – ایرنا – رییس شورای بخش مرکزی و شورای اسلامی روستای قلعه حیدر گناوه گفت: دو نفر ناشناس که قصد فریب یکی از خانواده‌های ساکن اهالی این روستا را با اهدافی نامعلوم درقالب مامور بهداشت‌نما داشتند، پس از سروصدای زیاد زن آن خانواده متواری شدند.

ناصر حیات داودی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو تن که زن و مرد بودند ،  با یک دستگاه خودرو پراید بدون پلاک با مراجعه به منزل یکی از ساکنان منطقه بدون کارت شناسایی و لباس مخصوص خود را مامور بهداشت  معرفی و ادعا کرده بودند جهت امن ماندن از سرایت بیماری کرونا ، قرص و تزریق آمپول موثر است و باید مصرف کنید.

وی اظهارداشت: این دو ناشناس پس از ورود به منزل این خانواده که  تنها یک زن حضور داشته است  و بقیه ساکنان آن بیرون بودند،  دست او را جهت تزریق آمپول گرفته بودند  که پس از سرو صدای زیاد و استقامت آن زن و ترس از حضور اهالی ،  ناکام ماندند و  پا به فرار می‌گذارند.

حیات داودی گفت:  پس از ارایه  گزارش این خانواده ، به پایگاه بسیج روستا اطلاع داده شد که اقدام به گشت‌زنی کردند اما آثاری از دو فرد ناشناس مشاهده نکردند.

وی افزود: مردم این روستا و دیگر روستاهای این شهرستان در صورت مراجعه چنین افرادی  اجازه ورود به منزل خود را ندهند و از هرگونه پاسخگویی به سوالات و تقاضای آنان با عنوان ماموران بهداشت ، خودداری کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: بازرسان و کارشناسان شبکه بهداشت  از جمله نیروهای خانه‌ بهداشت روستاهای شهرستان ، جهت انجام برنامه و طرح‌های ابلاغی بهداشتی پس از هماهنگی‌های  لازم و با دارابودن برگ ماموریت، کارت شناسایی و لباس مخصوص اقدام می‌کنند.

محمد بازیاری افرود: مردم این شهرستان به منظور جلوگیری از هرگونه سرقت و کلاهبرداری توسط افراد فرصت طلب و شیاد  بجد مراقب و هوشیار باشند و قبل از هرگونه اقدامی، کارت شناسایی آنان را به دقت رویت کنند و به هیچ وجه اجازه ورود افراد نامعتبر و ناشناس را به منازل خود  ندهند.

پویش قصه دشتی برگزار می شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: پویش قصه دشتی توسط باشگاه کتاب خوانی یار مهربان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، معاونت پرورشی آموزش و پرورش این شهرستان و اداره کتابخانه های عمومی دشتی برگزار می شود.

حمید زارعی ادامه داد: علاقمندان جهت شرکت در پویش می توانند قصه های شهرستان دشتی را به صورت فایل صوتی و یا نوشتاری به یکی از مراکزی که ذکر شد ارسال کنند.

وی افزود: شرکت کنندگان قصه های خود را به سه صورت روایت به گویش دشتی ( صوتی یا صوتی تصویری )، مکتوب به گویش دشتی و مکتوب با نوشتار معیار فارسی ارسال کنند.

زارعی اضافه کرد: آثار صوتی و تصویری نیز از طریق فضای مجازی واتساپ به شمار های که در فراخوان ذکر شده ارسال و حداقل زمان ارسال تا مورخ ۲۲ آذر سال جاری است.