گردشگری و توریسم

تولید مستند «حریم سبز» با موضوع شهید سلیمانی

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، مستند حریم سبز به بخشی از زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فارغ از مسائل نظامی می پردازد و گوشه ای از سجایای اخلاقی وی در خصوص کودکان را روایت می کند.

بهنام بهادری ساخت چندین فیلم کوتاه و نیمه بلند را در کارنامه خود دارد و در چندین جشنواره داخلی و بین المللی برگزیده شده است.

از مهمترین فیلم‌های بهادری می توان به آیفون، سایه و درخت و راهی برای یافتن یک بازیگر اشاره کرد.

قاسم سلیمانی ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در استان کرمان چشم به جهان گشود. وی در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار ساختمان در کرمان شد.

با شروع جنگ تحمیلی، وی راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشگری از بسیجی‌ها تشکیل داد که به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

نشان ذوالفقار پر افتخارترین نشان نظامی ایران است که پس از انقلاب برای نخستین بار توسط رهبری به سرلشگر سلیمانی اعطا گردید.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.