گردشگری و توریسم

استفاده از موقوفات برای کمک به توسعه گلستان، دستگیری قاضی قلابی و چند خبر کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که استفاده از ظرفیت موقوفات جزو رویکردهای اصلی این اداره کل برای کمک بیشتر به توسعه همه جانبه استان است.

حجت الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد در نشست مدیران کل نهادهای هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر در گلستان اظهار داشت: سرمایه گذاری برای درآمدزا کردن موقوفه های موجود، استفاده از طرح بازآفرینی شهری (احیای بافت تاریخی موقوفی در گرگان)، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در تولید سرمایه و ثروت و ایجاد فرصت های شغلی جدید در موقوفه ها و بقاع متبرکه از جمله برنامه های مهم سرمایه گذاری این اداره کل است.

وی همچنین بر نهادینه کردن فرهنگ وقف متناسب با نیاز جامعه در استان تاکید کرد و گفت: رسالت اوقاف گلستان در این حوزه بسیار سنگین است تا جامعه را بیش از گذشته با جایگاه این سنت حسنه آشنا کند.

**

رییس دادگستری کل گلستان از دستگیری یک قاضی قلابی و کارچاق‌کن کلاهبردار در گرگان خبر داد و گفت: متهم با معرفی خود به عنوان قاضی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی از مردم کلاهبرداری می کرد.

هادی هاشمیان اظهار داشت: این فرد به علت تشابه فامیلی با یکی از قضات استان خود را قاضی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در تهران معرفی کرده و با این ادعا که می‌تواند در پرونده‌ها اعمال نفوذ کند، از افراد پول می‌گرفت.

وی افزود: این فرد چند سال پیش به اتهام کارچاق کنی دستگیر شده بود اما پس از گذراندن دوران محکومیت، دوباره کارهای مجرمانه‌اش را از سر گرفت.

**

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته گفت: تاکنون ۱۲ هزار واحد کارگاهی برای دریافت بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شدند.

**

استاندار گلستان گفت: تلاش ما رفع مشکلات بخش خصوصی در مسیر تولید و تجارت است و دستگاه های اجرایی باید بروکراسی ها را به حداقل برسانند تا سرعت اجرای پروژه ها افزایش یابد.

هادی حق شناس در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: پروژه بندر خشک اینچه برون در زمینی به وسعت ۵۵۰ هکتار اجرایی می شود و باید فرآیند اجرایی واگذاری زمین های دولتی به راه آهن تسریع شود.

وی بیان کرد: راه آهن نیز باید به صورت بلندمدت قراردادهایی را با بخش خصوصی به امضا برساند تا بخش خصوصی بتواند با اطمینان سرمایه‌گذاری‌های موردنظر را در حوزه بندر خشک انجام دهد.

**

بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در گلستان ۲ هزار بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال را بین افراد آسیب دیده از کرونا توزیع کرد.

**

استاندار گلستان گفت که به خاطر وجود پارک ملی و ذخیرگاه اصلی جنگل هیرکانی در استان، استقرار بالگرد آب پاش در این خطه ضروری است

هادی حق شناس اظهار داشت: استقرار بالگرد در این استان می تواند علاوه بر پوشش منطقه، به استان های همجوار هم خدمات ارائه دهد .

وی با اشااره به این که ذخیره گاه اصلی سرخدار در  سیاه رودبار علی آباد است گفت که در جنگل های توسکستان نیز تعدادی از این نوع درخت وجود دارد و حفاظت آن مهم است.

**

رقابت ۱۱ منتخب گلستانی در چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم امروز یکشنبه با حضور ۶ برگزیده بخش مردان به صورت مجازی در محل سالن کنفرانس صدا و سیمای مرکز این استان برگزار شد.

رقابت بخش زنان هم با حضور پنج نفر ۲۱ آبان در اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان برگزار خواهد شد.