گردشگری و توریسم

دومین دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان مهاباد راه‌اندازی شد

امیر بهزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه با توجه به نوسان تامین اکسیژن بخش‌های مختلف بیمارستان و همچنین در شرایط مقابله با کرونا جزء نیازهای اساسی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بود که نسبت به تامین و راه‌اندازی آن اقدام شد.

وی ادامه داد: دستگاه اکسیژن قبلی با توجه به حجم استفاده قادر به تامین اکسیژن و فشار کافی در همه بخش ها نبود که با وارد مدار شدن یک دستگاه دیگر هم اکنون این مشکل مرتفع شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: همچنین با کمک دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی سیستم لوله کشی اکسیژن بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان که نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، در دست تعمیر قرار گرفته و لوله های مخصوص برای جایگزینی خریداری شده است.

بهزاد بیان کرد: پایانه گازهای طبی که بر روی کنسول های بالای تخت بیمار و کنسول های سقفی قرار دارند، نیز در این بیمارستان دارای مشکل و نشتی بودند که ۲۵۰ پایانه خریداری و تاکنون نسبت به تعویض ۱۵۰ عدد اقدام شده و ما بقیه نیز در حال نصب هستند. 

یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹ اکسیژن‌تراپی است که با پیش‌بینی‌های به موقع تامین این تجهیزات مهم و حیاتی در اسرع وقت در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

در حال حاضر و با گسترش بیماری کرونا در شهرستان و دیگر شهرستان‌های همجوار و احتیاج بیماران به دستگاه اکسیژن ساز این دستگاه می‌توانند کمک بسیار خوبی به بیمارستان و درمان بیماران کرونایی نماید.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.