گردشگری و توریسم

۱۵ نفر از آذربایجان‌غربی در مسابقات کشوری قرآن کریم حضور می‌یابند

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد،۱۰ نفر در بخش مردان و پنج نفر در بخش بانوان به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: منتخبان استانی در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ ۲۰ جزء، اذان و حفظ کل در بخش مردان و رشته های قرائت، ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در بخش بانوان مسابقه می دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امسال از طریق ویدئوکنفرانس و به صورت غیرحضوری در روزهای ۱۸ و ۲۲ آبان برگزار می شود.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: روز ۱۸ آبان در بخش بانوان و ۲۲ آبان در بخش مردان این مسابقات برگزار می شود و در هر ۲ مورد، داوران به صورت ویدئوکنفرانسی قضاوت خواهند کرد.

وی افزود: در دوره پیشین، بابک اشرافی رتبه دوم بخش اذان و حجت الاسلام علی عرب در رشته دعاخوانی از آذربایجان‌غربی موفق به کسب مقام‌های برتر شده بودند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی همواره از استان های موفق در مسابقات قرآن کریم در کشور بود به طوری که طی پنج سال اخیر، نمایندگان استان در رشته های مختلف به مسابقات بین المللی نیز اعزام شدند.