گردشگری و توریسم

۳ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعت خاکستری شیوع کرونا قرار دارند

مجید شیرانی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند صعودی ویروس کرونا از نظر بروز و مرگ و میر در استان طی روزهای اخیر، اظهار داشت: هیچ شهرستانی در استان در وضعیت زرد یا سفید قرار ندارد و روند شیوع بیماری همچنان افزایشی است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های بن و کیار در وضعیت قرمز شیوع و شهرستان‌های سامان، اردل، لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شیرانی با بیان اینکه ۳۵ هفته از شیوع ویروس کرونا در این استان می‌گذرد، تصریح کرد: طی ۲۳ هفته ابتدایی به لحاظ بروز و فوتی‌های کرونا جزو سه استان آخر کشور بودیم اما طی هفته‌های اخیر تا نیمه‌های جدول و استان‌های ابتدایی کشور نیز صعود کردیم.

وی با بیان اینکه روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار سرپایی و بستری مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند، افزود: هم اینک ۲۷۸ بیمار در بخش‌های ویژه کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد حال ۴۱ بیمار بدحال گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین با فوت پنج بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به ۴۵۶ نفر رسید.

شیرانی با تاکید بر خودداری از مسافرت و برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های فامیلی، تصریح کرد: هم‌اینک مهمترین چالش در استان برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا و دورهمی‌های خانوادگی است که بیشترین گردش بیماری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.