گردشگری و توریسم

پیروزی بسکتبال گرگان، تشدید سرما و کرونا، اظهارات نماینده غرب و تغییر یک مسوول در مرزبانی گلستان

به گزارش پنجشنبه ایرنا؛ تیم بسکتبال شهرداری گرگان که آغازگر فصل جدید لیگ‌ برتر باشگاه‌های کشور بود، عصر امروز در نخستین مسابقه خود صنعت مس رفسنجان را با نتیجه ۸۸ به ۷۸ شکست داد.

سینا واحدی، پری پتی، محمد جمشیدی، کیوان ریاعی و روزبه ارغوان پنج استارتر اول مسابقه در تیم شهرداری گرگان با سکانداری مهران شاهین‌طبع بودند.

در این مسابقه محمد جمشیدی کاپیتان اول گرگان با کسب ۴۱ امتیاز و تاثیرگذاری ۳۶ بهترین بازیکن میدان شناخته شد و وحید اسلامی از تیم مس با ۲۰ امتیاز امتیازآورترین بازیکن تیم خود در کنار اصغر کاردوست با تاثیرگذاری ۲۵ موثرترین بازیکن همین تیم لقب گرفت.

بر اساس تصمیم فدراسیون بسکتبال رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر با حضور ۱۶ تیم در ۲ گروه هشت تیمی بصورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود و شهرداری گرگان فردا در دومین مسابقه خود به مصاف خانه بسکتبال خوزستان خواهد رفت.

***

به گزارش دیگر ایرنا طی ساعات آینده کاهش دما در گلستان تشدید خواهد شد و انتظار می رود این روند تا ۱۰ درجه سانتی گراد ادامه یافته و ناپایداری جوی تا اواخر وقت یکشنبه همراه با باران، گاهی توام با رعد و برق، وزش باد شدید، مه غلیظ و کاهش دید افقی استمرار یابد.

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان با یادآوری هشدار زرد توصیه کرد؛ شهروندان استان از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، تردد در مناطق کوهستانی و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

به گفته وی: لغزندگی جاده‌، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و مخاطراتی از این دست در استان گلستان محتمل است.

***

در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام سیدامین موسوی رییس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی مسوول دفتر این نهاد در مرزبانی استان گلستان معرفی شد.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام علی آفتابی مسوول قبلی عقیدتی – سیاسی فرماندهی مرزبانی انتظامی گلستان تقدیر و حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی جایگزین وی شد.
قرار است آفتابی در مسوولیت رییس عقیدتی سیاسی یگان ویژه فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی مشغول خدمت شود.
حسینی هم پیش از این رییس عقیدتی سیاسی پایگاه دریابانی استان گیلان بود.


 

به گزارش دیگر ایرنا دکتر عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت که استان در وضعیت هشدار کرونا قرار گرفته است.

به گفته وی تاکنون یک هزار و ۳۵ نفر در گلستان بر اثر کرونا جان باختند و هم اکنون هم ۸۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان وضعیت بدحال دارند که ۳۹ نفر آنها در وخامت بیشتر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

***

به گزارش دیگر ایرنا؛ نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری شرایط اقتصادی کشور گفت که همچون سایر نمایندگان در خانه ملت برای منافع مردم با دولت همراه هستیم.

عبدالجلال ایری اظهار داشت: موقعیت کشور حساس است و شاکله نظام از جمله نمایندگان مجلس می بایست از هرگونه اظهارنظر در تخریب دولت پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب همگان است و بر این اعتقاد هستم تا جایی که ممکن است در راستای حفظ منافع آحاد مردم با قوه مجریه همکاری و همراهی صورت پذیرد.