گردشگری و توریسم

یک طرح آب‌رسانی روستایی در کاشان به بهره‎‌برداری رسید

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در این زمینه گفت: برای اجرای طرح با خط انتقال ۱۳.۵ کیلومتر، ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارهای این شرکت هزینه شده است.

محمدرضا اسدی افزود: برای آب‌رسانی به این روستا، افزون بر ساخت ۲ مخزن‌ زمینی ۱۰۰ و ۵۰ مترمکعبی و پنج ایستگاه  فشارشکن، ساخت ایستگاه پمپاژ، علمیات خط انتقال برق، محوطه‌سازی و بهسازی چشمه انجام شده است.

وی با اشاره به حجم انتقال آب هشت لیتر بر ثانیه در این طرح، هدف از اجرای آن را بهبود کمی و کیفی آب آشامیدنی روستای قهرود، افزایش پایداری سیستم آب‌رسانی، امکان توزیع آب به صورت ثقلی در بخشی از مسیر برای کاهش مصرف انرژی و افزایش ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی و ایجاد تعادل، استحصال و مصرف آب عنوان کرد.

فرماندار: قهرود تنها روستای صنعتی کشور

فرماندار ویژه کاشان نیز در این آیین به شاخصه‌های روستای قهرود اشاره و بیان کرد: این روستا زمانی در همه شاخصه‌ها بی‌مانند بود و باید با کمک هم دوباره مجد و عظمت را به این روستا برگردانیم.

علی‌اکبر مرتضایی از قهرود به عنوان تنها روستای صنعتی کشور نام برد و افزود: زمانی محصولات کارخانه پوشاک آن حتی به کشورهای خارجی از جمله آلمان صادر می‌شد.

وی با اشاره به اینکه افراد در عصر کنونی برای موفقیت باید در چهار رشته از سیاست، تاریخ، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی تبحر داشته باشند، اظهار داشت: باید از سیاست فاصله گرفت، گام‌های بیشتری برای توسعه و آبادانی قهرود برداشت تا دوباره نام این روستا در شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی بدرخشد.

فرماندار ویژه کاشان به طرح مثلت گردشگری تاریخی، مذهبی و فرهگنی سه شهرستان کاشان، نطنز و آران و بیدگل اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح و ورود گردشگران خارجی به منطقه، همه  صنایع وابسته به آن احیا و موجب رونق می‌شود.

وی با گرامی‌داشت شهیدان دوران دفاع مقدس یادآور شد: سردار شهید عباس کریمی، فرمانده لشکر محمد رسول الله جزو افتخارات این روستا، کاشان و کشور است.

نماینده مجلس: درمان حل مشکلات توانمندی خودمان است

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تجربه ۴۲ سال گذشته انقلاب اسلامی نشان داده که نگاه به بیرون اشتباه است و درمان حل مشکلات کشور، توانمندی‌های خودمان است.

رحمت‌الله فیروزی‌پور افزود: آمریکا خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد و باید با اتکا به داشته‌های خود، وحدت همه ارکان نظام و حضور فعال مردم مسیر سازندگی، توسعه، کار و جهاد را دنبال کنیم.

وی با اشاره به شدت تحریم‌های ظالمانه آمریکا پس از خروج یکجانبه آن کشور از برجام و همچنین شیوع ویروس کرونا بیان کرد: امسال در مجموع شرایط بسیار سختی را در کشور می‌گذرانیم.

نماینده شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس اضافه کرد: امید می‌رود در انتخابات آینده ریاست جمهوری دولتی کاری، جهادی، مردمی و فعال بتواند مسائل و مشکلات کشور را حل و انقلاب و نظام را به قیام حضرت مهدی (عج) متصل کند.

روستای قهرود با جمعیت نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر در فاصله ۴۵ کیلومتری جنوب شرق کاشان قرار دارد.

اهالی ۱۱ شهر و نزدیک به ۷۰ روستا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از خدمات شرکت آب و فاضلاب کاشان بهره‌مند هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.